Els principals proveïdors d'Internet que presenten servei a Espanya han patit un tall en les seves xarxes des de les 9:00 hores d'aquest divendres, segons ha informat la pàgina DownDetector, especialitzada en recollir incidències relacionades amb internet. El problema s'ha solucionat poc abans de les 14h. S'han registrat milers de queixes relacionades amb Orange, Vodafone, Movistar, Simyo, Jazztel, Lowi i Yoigo. Els usuaris d'aquestes companyies han experimentat problemes per fer trucades, enviar missatges i amb la connexió a Internet. Les ciutats més afectades han estat Barcelona, Madrid, València, Màlaga, Granada, Almeria, Múrcia i Cartagena.
El portal DownDetector ha registrat a primera hora del matí un creixement exponencial de les queixes dels usuaris. Centenars d'usuaris espanyols han manifestat que tenien problemes amb la connexió a Internet en el mòbil i en les línies fixes. Altres reportaven que tampoc podien enviar notes de veu.
El problema amb la xarxa d'internet podria haver estat a conseqüència d'un tall d'una línia de fibra òptica. Eldiario.es ha avançat que l'avaria s'ha produït arran d'unes operacions d'Endesa i Adif en la zona d'Almeria i Múrcia, segons han informat fonts d'una de les companyies.
Problemes amb el servei
Les companyies de telefonia mòbil han utilitzat les xarxes socials per donar explicacions als usuaris sobre el problema.
Orange ha anunciat per Twitter que patien un problema aliè a la seva a la seva xarxa, però que estaven treballant per solucionar-ho.
Buenos días JRink, escríbenos por mensaje privado tus datos personales para que podamos comprobar las ofertas personalizadas sobre tus servicios por favor. Te esperamos en 🔽https://t.co/4E5Gfj9uR2
— Vodafone España (@vodafone_es) February 3, 2023
Jazztel ha reconegut que sí que estaven registrant problemes en el servei contestant als usuaris a través de Twitter.
En estos momentos @elviritica, tenemos detectada una incidencia generalizada con nuestro servicio.
— Jazztel España (@jazztel_es) February 3, 2023
Nuestros técnicos están trabajando para solventarla cuanto antes. Esperamos que en las próximas horas todo quede resuelto y el servicio restablecido.
Disculpa las molestias.
Per la seva banda, Vodafone també ha utilitzat Twitter per donar explicacions sobre la incidència. "Tenim reportada la incidència i estem treballant per poder solucionar-ho al més aviat possible. Et demanem disculpes per les molèsties ocasionades", han contestat a un usuari.
Buenos días JRink, escríbenos por mensaje privado tus datos personales para que podamos comprobar las ofertas personalizadas sobre tus servicios por favor. Te esperamos en 🔽https://t.co/4E5Gfj9uR2
— Vodafone España (@vodafone_es) February 3, 2023