Coincidint amb la vaga de taxis a Barcelona i Madrid Cabify ha anunciat aquest dimecres en roda de premsa que pretén portar a l’Estat el model de negoci que ja ha activat a Llatinoamèrica i que permet contractar taxis a través de la seva aplicació. Una proposta que segons els seus fundadors, Vicente Pascual i Juan de Antonio, ha de permetre resoldre el conflicte oferint al sector del taxi “més capacitat de rebre serveis” i incrementar la seva oferta.

Segons Pascual, la companyia vol posar en marxa una prova pilot amb els taxistes que s’hi vulguin afegir durant el primer semestre del 2019. De Antonio ha demanat al Ministeri de Foment que prengui les regnes i reguli “mirant el futur”, i ha advertit que una mesura com la que defensa el conseller Calvet després de l’acord amb el sector del taxi “és il·legal” i “significa expulsar” Cabify de Barcelona. En tot cas, ha assegurat que la seva empresa encara no ha adoptat cap decisió sobre marxar o no de la ciutat.

De Antonio ha assegurat que les informacions que arriben de Barcelona sobre la regulació que pretén aprovar per decret la Generalitat “no són esperançadores”, però no ha fet el pas que si ha adoptat Uber, que ha anunciat que marxa de la capital catalana. 

“No hem adoptat cap decisió al respecte”, ha afirmat el fundador de la companyia, que ha assegurat que li “costa de creure” que la Generalitat “vulgui expulsar una empresa com Cabify”.

En aquest sentit, ha recordat que la seva companyia té “un milió d’usuaris” a Catalunya als qui els interessa l’aplicació i 2.000 conductors que aquest any es convertirien en 5.000. 

“Estem aquí per estendre la mà als barcelonins i al Taxi”, ha dit, perquè “les solucions de la Generalitat no resolen cap problema” perquè “limitar la competència i les opcions dels ciutadans no és la solució”. 

De Antonio també s’ha mostrat crític amb el Ministeri de Foment que ha traspassat el problema “a les regions”. “Han de proporcionar solucions, no donar una puntada de peu al problema ni fer coses il·legals”, ha afirmat. 

Segons ha apuntat, la indústria està disposada a crear un fons de transició “que aporti tranquil·litat als propietaris de llicències”, però “Foment ha preferit anar per una altra banda sense resoldre cap problema”.

Proposta al taxi

De Alfons també ha estès la mà al taxi perquè s’integri a la seva plataforma. “Em resisteixo a creure que el Taxi no vulgui aliats en la seva batalla contra el cotxe convencional” ha dit alhora que ha recordat al sector del taxi que les actituds “violentes” no beneficien les seves reivindicacions. 

“L’opinió pública vol alternatives i les formes amb que actuen no són les correctes”, ha dit, abans de recordar que els incidents estan provocats per “un petit grup de radicals que han segrestat la ciutadania”, i que “la gran majoria de taxistes que no se senten representats pels violents”. 

Creu que el taxista ferit va saltar sobre el VTC

De Antonio també ha condemnat qualsevol "ús de la violència" en les protestes i ha assegurat que l'incident d'aquest dimarts on un taxista va resultar ferit greu per un suposat atropellament és fruit de l'acció del propi taxista, que es va tirar sobre el VTC expressament.