La cadena de restauració La Burguesa ha retirat dels seus quatre establiments de Barcelona la campanya publicitària "la senyora hamburguesa" que l'Ajuntament de Barcelona ha denunciat per "sexista i denigrant per a les dones" alhora que ha assegurat que "vulnera la igualtat de drets entre homes i dones", segons ha informat el consistori en un comunicat. Ara bé, la campanya segueix present a la seva pàgina web, un fet sobre el qual alguns dels seus treballadors han assegurat no tenir-ne constància.
La imatge de la campanya publicitària dibuixava, segons l'Ajuntament, una dona despullada quarterada en parts com si fos una vedella, amb els noms de les respectives zones de cada part del cos. A la pàgina web, la imatge apareix guixada amb una línia vermella en diagonal però encara és perfectament visible. A més, va acompanyada amb un eslògan que diu així: "És ben sabut per tothom que les hamburgueses i les senyores de ciutat tenim molt en comú. Totes dues podem ser: entrades en carns, verduleres, picants, atractives, solteres, empolainades, planxades, refregides, especials o clàssiques... Però totes, sense excepció igualment temptadores..." Una campanya que ha provocat una allau de queixes i protestes a les xarxes socials.
Publicitat il·lícita
L'Ajuntament de Barcelona va portar la denúncia a la Fiscalia de Barcelona que ha considerat que es tractava de publicitat il·lícita al vulnerar la Llei General de Publicitat 34/1988 d'11 de novembre, motiu pel qual es van obrir diligències i la Fiscalia va citar a comparèixer la societat propietària de la cadena de restauració, Burgtuset SL i Burgdiagonal SL així com els responsables del web LaBurguesa.es. Ara bé, encara que únicament els primers han retirat la publicitat, la Fiscalia ha decidit retirar l'arxivament del cas donada la posterior comprovació i el compromís per part de la companyia de no tornar-la a utilitzar.
La Regidora de Cicle de Vida, Feminismes i LGTBI de l'Ajuntament de Barcelona han considerat el pas enrere de La Burguesa com un motiu de celebració alhora que s'han referit al cas com un precedent que reflecteix el posicionament de l'Ajuntament davant publicitats d'aquestes característiques que "atempten directament contra la igualtat i els drets de les dones".