La britànica Freda Jackson ha reclamat que li tornin els diners de les seves vacances a Benidorm al·legant a l’agència que li va vendre el viatge que al seu hotel “hi havia massa espanyols”, als que qualifica de “molt grollers” , segons expliquen els tabloides britànics que han publicat la història, entre ells Daily Mirror i Daily Star.

Jackson, de 81 anys, destaquen els diaris, va acabar plorant a la fi del seu viatge, de dues setmanes. “L'entreteniment a l'hotel estava centrat en i fet per espanyols. Per què els espanyols no marxen a un altre lloc per a les seves vacances?”, s’ha queixat la dona. Jackson afegeix que la mala educació dels turistes espanyols “ens va posar dels nervis”.

La història té gràcia però també trampa. En realitat, el què de la cosa és un altre: l'operador turístic Thomas Cook no va servir bé les dues dones, cosa que també expliquen els diaris sensacionalistes britànics però no li donen tan relleu.

Jackson viatjava amb una amiga de 61 anys i les dues pateixen problemes de mobilitat. Van ser allotjades per l'agència en un hotel en pendent malgrat que havien demanat accessos a peu pla. L’hotel es va portar bé. “Un cop a la recepció, ens van dir que ens havien posat a la planta 14”. Explicats els seus problemes físics, “afortunadament, ens van traslladar a la segona planta, on encara havíem de fer 42 graons per arribar a la piscina”, explica la dona.

L’agència tampoc no les va avisar que els seus vols havien canviat un cop elles ja eren a l’aeroport de Manchester per sortir cap a Alacant. Freda Jackson explica també que durant les vacances no hi tenia a disposició cap representant de l’agència per fer-li arribar les queixes.

L’agència va oferir a les dues dones un val per 75 lliures com a compensació. Com que Freda i la seva amiga no cedien, els han ofert un descompte del 50% del preu del paquet turístic, de 1.133 a 566 lliures.

Thomas Cook és la tercera agència de viatges del món, un dels gegants del turisme mundial. Hi treballen 22.000 persones en prop de 3.000 oficines arreu del món, que tracten amb 22 milions de clients. El 2017 va facturar (pdf) més de 10.000 milions d’euros. Naturalment, és un dels grans anunciants de la premsa popular britànica. D’aquí plora la criatura i per això titulen per la grolleria dels turistes espanyols.