Gairebé 7 de cada 10 barcelonins (68%) està satisfet amb els serveis públics municipals segons les dades del II Baròmetre de Satisfacció dels Serveis Públics, impulsat per l'Observatori de Serveis Urbans (OSUR) Les dades reflecteixen que el balanç positiu creix respecte a l'anterior edició en un punt i situa la ciutat com la sisena més ben valorada, quatre punts per sobre de la mitjana espanyola.

El subministrament d'aigua és el servei més ben valorat, rep el 701% de satisfacció amb un 2% més que l'any passat. Pel director general d'OSUR, Ramiro Aurín, tot i ser el servei més preuat el govern municipal vol eliminar de la gestió "al grup que ha dut a la ciutat al llarg de 150 anys cap a l'excel·lència i el reconeixement mundial pel que fa al cicle integral de l'aigua". Per Aurín "quan la qualitat i l'eficiència no són la vara de mesurar, tenim un problema".

Pel que fa a altres serveis, la recollida d'escombraries puja 8 punts respecte a l'any anterior. En aquest senitat, el més ben valorat és la freqüència de recollida, seguida del servei de contenidors. El transport públic satisfà el 67% dels enquestats i el manteniment de parcs i jardins, el 62%.

El menys valorat és la neteja viària que només puntua amb un 54% de staisfets. Els barcelonins estan descontents amb la neteja dels excrements de gos, tot i que la dotació i equipament per la prestació d'aquest servei està ben valorat. Segons Aurín "ha de millorar" perquè els barcelonins troben que la seva ciutat està "més bruta".