Barcelona s'ha mantingut com la segona ciutat d'Espanya amb més vehicles de lloguer amb conductor (VTC), amb 2.073 cotxes, després de Madrid, on s'ha superat la cota de les 8.000 llicències.

Aquest tipus de vehicles, que donen servei a plataformes com Uber i Cabify, han disminuït a Barcelona un 9,1% respecte al tancament de 2018 i han crescut un 5% en comparació al de finals de maig d'aquest any.

L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) va aprovar al maig el reglament per regular l'activitat dels vehicles amb llicència VTC en l'entorn metropolità, que amplia a 60 minuts l'antelació mínima per contractar els seus serveis ---la Generalitat l'havia fixat en 15 minuts permetent la seva ampliació-.

A Madrid se sumaven un total de 8.033 vehicle VTC a tancament de la primera meitat de l'any i s'ha disparat així un 22,4% respecte al tancament de l'any passat, amb el que ja hi ha alguna cosa menys de dos cotxes d'aquest tipus per cada taxi circulant per la ciutat.

Madrid copa així més de la meitat (el 52%) del total de llicències de VTC a Espanya, que a la conclusió del mes de juny passat sumaven 15.306, un 16,6% més respecte a les 13.125 que es comptabilitzaven a finals de 2018, segons l'estadística oficial del Ministeri de Foment.

El creixement d'aquest negoci no respon al fet que les administracions estiguin donant noves autoritzacions, sinó a les resolucions judicials que es resolen fruit del buit legal que el sector va registrar entre els anys 2009 i 2015.

Regular els VTC

Així mateix, aquest augment té lloc malgrat que cinc comunitats autònomes han aprovat ja normes per a regular als VTC als seus respectius territoris.

Entre aquestes comunitats no figura Madrid, L'anterior Govern regional del qual va declinar regular el sector. Les que han optat per fer-ho són Catalunya, el País Valencià, les Balears, País Basc i Aragó, i en totes elles s'obliga a demanar un d'aquests cotxes amb una antelació mínima per diferenciar-lo del servei de taxi.

En el cas de València, ha perdut una desena de VTC des que el mes de juny passat va entrar en vigor la nova normativa, però les 177 amb què compta són quatre més que a començaments d'any.

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat