Un informe d'Automobilistes Europeus Associats (AEA) ha desgranat en un rànquing el preu que es paga per cada quilòmetre a les autopistes de tot l'Estat espanyol. D'aquesta manera ha arribat a la conclusió que, tot i que Catalunya encara no té el peatge més car, tres d'aquests se situen al capdamunt de la llista i el mes de setembre tindrà oficialment el tram més car de tot l'Estat: Barcelona-Puigcerdà.  Així, la C-16 reunirà els tres trams més cars de tot l'Estat espanyol per als conductors que hi vulguin passar.

El primer classificat, per ara, és a Mallorca, al túnel de Sóller, on el conductor paga fins a 1,68 euros per cada quilòmetre en un espai de poc més de tres quilòmetres. Tot i així, després de l'estiu deixarà de ser de pagament.

Per la seva part, i en segon lloc, el túnel del Cadí té un cost de 0,39 cèntims cada quilòmetre. En tercer lloc se situa el túnel de Vallvidrera, a 0,25, i l'autopista de Sant Cugat a Manresa té un preu de 0,24 euros per cada quilòmetre. Per tant, la mateixa via C-16 reuneix el cost més alt. 

Per trobar el següent punt més valorat s'ha d'anar fins a Bilbao, als túnels d'Artxanda, que tenen un cost de 0,23 cèntims el quilòmetre. En sisena posició, a l'M-12 de Madrid fins a l'aeroport de Barajas, el conductor paga 0,21 cèntims el quilòmetre.

ranking peatges espanya AEA

Foto: AEA

Tarifes més barates

El tram de Barcelona fins a la Jonquera, o Montgat-Palafolls, tenen un cost de 9 cèntims el quilòmetre, juntament amb el Tudela-Irurzun, Alacant-Cartagena i Ferrol-Tuy. Els més barats serien Puxeiros-Baiona i Larraskitu-Santurtzi (6 cèntims/quilòmetre), els de Sevilla-Cadis i la Corunya-Carballo (7 cèntims/quilòmetre ), i el d'Ocaña-La Roda (8 cèntims/quilòmetre).