Movistar ha patit una avaria massiva aquest dimecres a partir de les 11:00 hores, que està afectant milers d'abonats de la companyia de diverses Comunitats Autònomes d'Espanya. La companyia ha registrat aquest dimecres una incidència en la seva línia de 4G que està impedint que els seus clients es puguin comunicar: no poden fer trucades ni rebre-les. Tot i que està afectant en major mesura a clients corporatius, també hi ha particulars que estan patint aquesta avaria. Les queixes dels usuaris han començat a les 10 del matí i, segons la web DownDetector, ja s'han registrat prop de 2.000 incidències. La companyia ha assegurat que està treballant per solucionar-ho, però ara com ara no saben quan podran aconseguir-ho. Molts dels usuaris afectats si poden fer trucades, però quan intenten comunicar-se amb la persona que està a l'altre costat del telèfon no se li escolta la seva veu. En altres casos, no és possible realitzar la connexió. 

WhatsApp funciona

Entre els errors que s'estan produint, el més comú és que en fer una trucada, l'altra persona no t'escolta. A més, es produeixen trucades reiterades als telèfons marcats prèviament, amb el mateix efecte que no és possible la comunicació, segons han denunciat diversos afectats en les xarxes socials. La comunicació des del mòbil amb alguns telèfons fixos també és impossible, segons el que s'ha registrat a partir de les queixes dels usuaris. En canvi, el servei de dades si està funcionant correctament amb aplicacions com WhatsApp o Gmail. La companyia ha admès que s'ha produït aquesta avaria, però no ha precisat l'abast d'aquesta. De fet, l'avaria afecta els mateixos empleats de la seu corporativa de Telefónica en el Districte C de Madrid. Com l'avaria només afecta a les trucades convencionals, a més de les aplicacions, també es poden usar les dades mòbils 4G per a navegar per Internet. Des de la companyia han detallat que els mòbils de contracte residencial, la fibra òptica i altres serveis de l'operador funcionen correctament.

L'avaria que s'ha detectat cap a les 11 del matí, a través de la pàgina web Downdetector, que registra les caigudes de serveis de telefonia i internet a través de les queixes dels usuaris, han començat a constatar el problema. I una hora després, el 68% de les queixes es referien al servei de trucades telefòniques. També s'acumulaven les queixes en el compte de Twitter de Movistar España. Segons les dades que notifica aquesta web els serveis que registren un volum més gran de queixes són: el telèfon mòbil, l'internet a casa i, en darrer lloc, l'internet als dispositius mòbils.