Vòmits, diarrea i marejos. Així s'han trobat en els darrers dies centenars de treballadors - el Departament de Salut de la Generalitat ja n'ha comptabilitzat 678, a l'espera que la xifra creixi (fins a 2.020 el 18 d'abril de 2016) - de més de 900 empreses catalanes per una intoxicació atribuïda a l'aigua subministrada per la companyia Eden Springs. Fins a sis lots, que sumen un total de 6.158 ampolles, han hagut de ser retirats entre el 7 i 13 d'abril. 

La subministradora encara no sap quines haurien estat les causes del mal estat de l'aigua. El seu director general, Antonio Alarcón, afirma que havia passat tots els controls sanitaris que exigeixen les normes espanyoles i europees. A més a més, explica que inclou, a banda, controls en laboratoris externs. 

Si bé l'única dada rellevant que ha sortit a la llum fins ara és que es tracta dels lots del proveïdor "Font Arinsal", l'empresa, que dóna serveis d'aigua i cafè a més de 45.000 empreses i domicilis espanyols des de l'any 2000, ha anunciat una investigació i ha promès donar tota la informació als afectats un cop es resolgui.

Nul·la informació

La campanya de denúncia a les xarxes socials va agafar per sorpresa la companyia. Treballadors afectats consultats per El Nacional critiquen que la retirada dels lots s'ha intentat fer de manera discreta, sense donar explicacions, però les altes afectacions que ha tingut en la plantilla han aixecat la sospita, que més tard s'ha confirmat consultant Twitter. 

"Mitja oficina està de baixa", explica a aquest diari un treballador d'una gran companyia d'auditoria amb seu a Barcelona. No es descarta, per ara, que sigui a nivell d'empresa o a nivell personal, es pugui recórrer a la justícia per aclarir i denunciar els fets. De moment, Eden Springs ha habilitat el número 900 81 26 12, i el correu info@aguaeden.es, disponibles les 24 hores.