L'aeroport de Barcelona ha estat el més afectat pels vols cancel·lats registrats aquest estiu, segons un rànquing publicat per Airhelp. L'informe recull que l'aeroport barceloní ha estat el que ha aplegat un major nombre de passatgers amb un total de quasi 13 milions de viatgers, dels quals més de 60.000 van patir cancel·lacions en els seus vols aquest estiu. El segueix l'aeroport de Palma de Mallorca amb un total de més de 5 milions de passatgers aeris dels quals més de 50.000 van patir cancel·lacions als seus vols.

Segons les dades de l'informe d'Airhelp, l'aeroport de Madrid tancaria les tres primeres posicions amb una xifra aproximada de 30.000 cancel·lacions. Per part seva, l'aeroport de Màlaga amb més de 2 milions de passatgers totals en aquest període, dels quals més de 24.000 van patir cancel·lacions; i l'Aeroport d'Eivissa, que ocupa el lloc cinc del rànquing, amb més d'1,4 milions i més de 13.500, respectivament. Alacant, València, Bilbao, Tenerife i Mallorca completen el top deu dels aeroports amb un nombre més gran de passatgers afectats per vols cancel·lats aquest estiu. Vigo, Granada, Melilla i Sant Sebastià són els únics aeroports d'Espanya en què cap passatger va resultar afectat per cancel·lacions de maig a agost, encara que sí que van registrar incidències.

Les vagues de les aerolínies

"Es tracta d'incidents que succeeixen amb molta freqüència durant l'època estival, ja que la demanda dels viatges amb avió augmenta considerablement per les vacances dels ciutadans, però que en aquesta ocasió s'han vist incrementats per les vagues de personal de diferents aerolínies, entre elles principalment Ryanair, companyia que lidera el trànsit aeri a Espanya", expliquen des de l'empresa especialitzada en reclamacions dels consumidors. Tot i que a Espanya el trànsit aeri es troba molt concentrat a Madrid i Barcelona, ​​a l'estiu, altres aeroports més petits registren pics alts de moviment de passatgers pel fet que tenen un marcat perfil turístic, com són Màlaga, Gran Canària o Eivissa, segons les estadístiques d'Aena.

Drets dels passatgers

Davant d'aquestes retards i vols cancel·lats, Airhelp recorda als passatgers afectats per un retard de tres o més hores tenen dret a un transport alternatiu. La nova reserva en un altre vol ha de ser realitzada per la mateixa companyia aèria operadora. Els vols nacionals es poden reservar opcionalment en un bitllet de tren. Si la companyia aèria no actua d'ofici, els passatgers afectats han de fixar un termini de tres hores després de l'hora de sortida prevista. Si la petició segueix sense ser atesa, els viatgers poden buscar les seves pròpies alternatives i cobrar a l'aerolínia els costos.

A partir d'un retard de més de cinc hores o del transport en un moment posterior, l'aerolínia també està obligada a reemborsar el preu íntegre del bitllet. En cas de retards de més de dues hores i una distància de vol de més de 1.500 quilòmetres, l'aerolínia operadora també ha de proporcionar als passatgers menjars i begudes a l'aeroport.