Un accident múltiple amb 14 vehicles implicats a l'AP-7 a l'altura de Sant Sadurní d'Anoia provoca cues de fins a 16 quilòmetres aquest dilluns a la tarda. L'accident ha provocat el tall de dos carrils en sentit Barcelona, però no hi ha ferits greus, tot i que una persona ha estat traslladada a l'Hospital, segons ha informat el Servei d'Emergències Mèdiques. Bombers de la Generalitat ha enviat quatre dotacions i el Servei d'Emergències Mèdiques (SEM) ha activat dues unitats terrestres a Vilanova i la Geltrú. Trànsit ha informat que s'han instal·lat i obert 40 quilòmetres de carril addicional a l'AP-7 sud per drenar la congestió de l'accident. 

Trànsit ha informat que des de les dotze del migdia fins a les vuit del vespre han tornat a l'àrea metropolitana de Barcelona 210.000 vehicles, un 1,3% més que el 2021. Les retencions a les vuit del vespre de l'any passat havien estat de 117 quilòmetres a tota la xarxa, mentre que aquest dilluns han estat de 39, un 68% menys. Principalment, han estat en el retorn de la zona de platja.

Pel que fa a l'AP-7 el 2021 a les vuit del vespre hi havia 30 quilòmetres de retencions en diferents punts de la via. Aquest dilluns n'hi ha hagut 16 al sud de Barcelona en l'accident múltiple amb ferits lleus esmentat. Es tracta, doncs, d'un 50% menys de retencions que l'any passat.

Aquesta operació tornada del pont de la Mercè també està provocant retencions a la B-20 al nus de la Trinitat, que també està deixant cues de fins a 2 quilòmetres al seu tram de la Pota Nord a Santa Coloma de Gramenet. 

 

🚗 Què passa a l’AP-7? Les possibles solucions per combatre embussos i accidents

 

Reducció de la velocitat

El Ministeri de Transports i el Servei Català de Trànsit estan negociant quins trams de l’AP-7 passaran de 120 a 100 quilòmetres per hora, tal com va avançar a mitjans del passat mes d'agost la ministra Raquel Sánchez. La reclamació d'aquesta reducció ve del Servei Català de Trànsit fa temps que apunta a una possible solució a les grans retencions a l'AP-7: reduir el límit de velocitat fins als 100 KM/hora. La proposta la va fer el mateix director, Ramon Lamiel, i el govern espanyol ha acceptat negociar-la. Trànsit i el ministeri ja s'han reunit, per analitzar quins trams poden reduir la velocitat. La Generalitat va posar damunt la taula una petició de màxims, de deu trams, però el ministeri vol que en siguin menys per no confondre els conductors.