360 passatgers de Vueling estan atrapats a Tenerife i a la capital de Madeira, Funchal, des de dimarts al matí. Són els passatgers de dos vols entre Barcelona i Funchal que no podran arribar previsiblement a la seva destinació fins dijous a la tarda.

Concretament, són 180 passatgers que van agafar un vol cap a les sis del matí de dimarts a l'aeroport del Prat en destinació Funchal i durant el trajecte van ser desviats a l'aeroport de Tenerife Sud per "vents forts creuats", segons han indicat fonts de Vueling. I, d'altra banda, 180 passatgers més que havien d'agafar el mateix avió a Funchal per anar a Barcelona es van quedar a terra.

Les mateixes fonts de Vueling han volgut deixar clar que el desviament cap a Tenerife s'ha dut a terme "per un problema de meteorologia i per seguretat aèria" i han indicat que durant el dimarts i aquest dimecres no han pogut operar el vol perquè no han millorat les condicions meteorològiques.

Finalment, segons asseguren, el vol de Tenerife a Funchal està programat per aquest dijous a les quatre de la tarda (hora local de les Canàries) i al voltant d'una hora i mitja després els passatgers de Funchal podran agafar el mateix avió cap a la capital catalana.

La companyia assegura que no han volgut deixar d'atendre els passatgers i per això, segons apunten, han posat un hotel als passatgers que es troben a Tenerife perquè puguin allotjar-se aquestes dues nits. 

Als passatgers de la capital de Madeira també se'ls ha ofert un hotel, però en aquest cas la companyia no ha trobat places disponibles, tot i que assegura que abonaran les nits d'hotel als viatgers que hagin pogut trobar plaça d'allotjament. La companyia també ha ofert als passatgers el reemborsament del bitllet o canviar el dia de vol.

Un dels passatgers que es troben atrapats a Tenerife, Gisela Molas, ha expressat la seva indignació davant aquest trasbals que viuen des de dimarts, explicant que aquest dimecres han anat de matinada a l'aeroport de Tenerife Sud perquè, segons ella, els havien dit que podrien agafar el vol a les set del matí.

Però, quan els passatgers ja havien facturat, s'han trobat que no hi havia personal de Vueling a la porta d'embarcament i posteriorment els han informat que el vol sortiria a les deu del matí i tampoc ha estat així. Finalment, els han comunicat que els vols s'havien cancel·lat de nou per males condicions meteorològiques. No obstant això, Molas ha assegurat que alguns passatgers que tenen amics o familiars a Funchal els han dit que allà hi estan aterrant avions. 

Requeriment demanat per la Generalitat

L'Agència Catalana del Consum ha enviat avui un requeriment a l'empresa Vueling per comprovar el compliment per part de la companyia de les seves obligacions en els vols afectats. 

Demana també informació sobre els perquès d'aquesta situació compromesa, així com els serveis que s'han ofert als passatgers afectats, com per exemple facilitar-los un telèfon gratuït de contacte amb l'empresa per a incidències i reclamacions. 

Si en cinc dies Vueling no aporta la documentació requerida per l'Agència de la Generalitat, la companyia aèria podria ser sancionada. 

Intervenció del Síndic de Greuges de Catalunya

Fruit de les múltiples queixes dels afectats pel desviament del vol de Vueling, el Síndic de Greuges ha decidit intervenir amb caràcter d’urgència en aquest cas.

S’ha posat en contacte amb el Defensor del Poble i el Diputado del Común (homònims del Síndic a l’Estat i a Canàries) perquè intervinguin i facin un seguiment de la situació.

Així mateix, el Síndic català ha contactat amb Vueling, demanant-li informació precisa sobre les circumstàncies que han generat aquest greuge i el motiu pel qual encara no se’ls ha ofert un vol alternatiu als passatgers atrapats a Tenerife i Funchal.