La consellera de Salut de la Generalitat, Alba Vergés, ha assegurat que l'externalització del servei de seguiment de positius de Covid-19 per 17,7 milions d'euros a la filial de Ferrovial es va donar en un moment d'epidèmia en què era necessari iniciar contactes via teleoperadors, i defensa l'elecció de l'empresa perquè "tenia el concurs de teleoperadors a través del 061 i perquè es va haver d'aconseguir total urgència".

 

Tot i així, en el ple del Parlament d'aquest dimecres, la consellera ha expressat que es pot arribar a "alternatives a aquest contracte" per poder crear un circuit més integrat, ha dit.

Preguntada per la diputada del PSC Assumpta Escarp sobre la despesa sanitària de més per a la ciutadania durant la Covid-19, Vergés ha recordat que els "4,5 milions de despesa de més se sumen als 2,7 milions que ja es tenen previstos per als reforços d'estiu en l'atenció primària".

Serveis sanitaris

"El respecte als diners públics el tinc, i molt; sobretot, el respecte a la gestió de l'emergència sanitària, perquè fa la sensació que parlen com si no hi hagués ja emergència sanitària", ha dit Vergés, preguntada pel diputat de Cs Jorge Soler sobre el cost de les decisions de la conselleria de Salut durant la pandèmia.

Ha afirmat que la intenció del seu departament és que l'agenda d'atenció primària treballi conjuntament amb l'agenda de salut pública, i ha remarcat la importància de saber en quin escenari pot trobar-se Catalunya en els propers mesos.

"Desgraciadament, hem de preveure que pugui donar-se un escenari de segona onada, que pugui ser tan gran com aquesta primera, i treballarem perquè no ho sigui", ha dit.