En qüestions reproductives, una de les grans preguntes que s'han fet sempre els científics és l'origen de l'existència de l'orgasme femení. Més enllà del debat que aquest tema pugui suscitar, el cert és que, científicament parlant, mentre que l'orgasme masculí té una clara funció reproductora, això no passa en el cas de les dones. Tenint en compte que la major part dels processos biològics tenen una raó de ser històrica, la qüestió del clímax femení sempre ha generat un gran interès en aquest sentit.

Dona ajaguda|tombada

Una investigació duta a terme a la Universitat de Cincinnati, als Estats Units, ha donat llum sobre aquest assumpte. Realitzant un experiment en conills amb antidepressius supressors de l'orgasme, s'ha comprovat que aquest reflex tan agradable originalment servia per desencadenar l'ovulació. Per entendre aquest experiment, és important tenir clar en primer lloc que tant les persones com altres primats i els rosegadors ovulen de forma espontània. Tanmateix, en alguns mamífers com els conills i els camells, l'ovulació ve desencadenada per la còpula. Pel que sembla, en aquests casos específics, les hormones involucrades en l'ovulació són les mateixes que s'alliberen durant l'orgasme humà.

L'estudi sobre l'orgasme femení

Com la idea que l'orgasme femení servia originalment per desencadenar l'ovulació ja havia estat plantejada, els experts de Cincinnati han intentat comprovar mitjançant un experiment si això és així o no. La premissa de la que s'ha partit és que si les hormones alliberades durant l'orgasme de les dones són les mateixes que indueixen l'ovulació en el cas dels conills durant la còpula, llavors un medicament que suprimeix l'orgasme humà hauria de suprimir també l'ovulació en els conills.

Per fer l'estudi, s'ha utilitzat un antidepressiu, la fluoxetina, que té com a efecte secundari la dificultat per arribar a l'orgasme. Els investigadors van subministrar a les conills femella aquest medicament durant dues setmanes, per posteriorment aparellar-les amb un conill mascle.

Els resultats van demostrar que els conills que van rebre fluoxetina tenien un 30% menys d'ovulacions, és a dir, van alliberar menys òvuls, que els conills que no van rebre el medicament. Per verificar l'estudi, es va realitzar un segon experiment en el qual van administrar l'hormona alliberada durant l'orgasme als conills femelles tractades amb fluoxetina. I el resultat va ser que es va restablir l'ovulació de forma normal.

Dona llit

Els científics creuen que existeix la possibilitat que l'orgasme de les dones pogués tenir el seu origen en una funció reproductiva, també tot i que encara no es té prou certesa. Tampoc no se sap per què l'orgasme s'ha mantingut en el temps si aquesta funció es va perdre.

Algunes teories apunten a la vinculació emocional com un dels factors, però el cert és que no hi ha consens sobre això. En qualsevol cas, suposa un avenç en el descobriment de l'origen de l'orgasme femení.