Encara que els episodis ocasionals d'estrès són difícils d'evitar, l'estrès crònic és més seriós i afecta seriosament la seva salut física i emocional. De fet, un dels problemes que causa és el de l'augment del risc de patir malalties cardíaques i depressió, entre d'altres.

Afortunadament, hi ha determinats aliments que tenen qualitats per alleujar l'estrès i que convé conèixer per introduir-los en la dieta quan estem passant una ratxa personal una mica més agitada. A continuació en veurem alguns dels més recomanats.

Dona estressadaL'estrès pot combatre's també amb la inclusió de determinats aliments en la dieta

Bledes

La bleda és una verdura de fulla verda que compta amb molts nutrients que combaten l'estrès. Una sola tassa de bledes cuites conté entorn del 35% de la ingesta recomanada de magnesi, que juga un paper important en la resposta del cos a l'estrès.

Els nivells baixos de magnesi estan associats amb condicions com l'ansietat i els atacs de pànic. A més, l'estrès crònic pot esgotar les reserves de magnesi del cos, la qual cosa fa que aquest mineral sigui especialment important quan està estressat.

Mol·luscos

Els mol·luscos bivalves, entre els quals s'inclouen els musclos, les cloïsses i les ostres, tenen un alt contingut d'aminoàcids com la taurina, que millora l'estat d'ànim.

La taurina i altres aminoàcids són necessaris per produir neurotransmissors com la dopamina, que són essencials per regular la resposta a l'estrès. De fet, existeixen estudis que assenyalen que la taurina pot tenir efectes antidepressius.

El marisc també té entre les seves propietats vitamina B12, zinc, coure, manganès i seleni, elements que poden ajudar a millorar l'estat d'ànim.

Carxofes

Les carxofes són una font de fibra molt concentrada i especialment riques en prebiòtics, un tipus de fibra que alimenta els bacteris beneficiosos de l'intestí. Entre ells destaquen els fructooligosacàrids, que ajuden a reduir els nivells d'estrès.

Les carxofes també són riques en potassi, magnesi i vitamines C i K, totes elles essencials per a una resposta positiva contra l'estrès.

Julivert

El julivert conté molts antioxidants, uns elements que neutralitzen unes molècules inestables anomenades radicals lliures que protegeixen contra l'estrès oxidatiu.

L'estrès oxidatiu està associat amb moltes malalties, inclosos els trastorns de salut mental com la depressió i l'ansietat. La ciència ha demostrat que una dieta rica en antioxidants pot ajudar a prevenir l'estrès i l'ansietat.

Els antioxidants també poden ajudar a reduir la inflamació, que sovint és alta en persones amb estrès crònic.

Cigrons

Els cigrons són uns llegums rics en vitamines i minerals que combaten l'estrès, com el magnesi, el potassi, les vitamines B, el zinc, el seleni, el manganès i el coure. Però a més, també tenen L-triptòfan, un aminoàcid essencial que el cos necessita per produir neurotransmissors que regulen l'estat d'ànim.

Les dietes riques en proteïnes vegetals, com en el cas dels cigrons, poden ajudar a millorar la salut del cervell i millorar el rendiment mental.

CigronsEls cigrons compten amb nombrosos oligoelements beneficiosos per regular l'estat d'ànim

Pipes de gira-sol

Les pipes de gira-sol són una rica font de vitamina E. Aquesta vitamina liposoluble actua com un poderós antioxidant i és essencial per a la salut mental. Tant és així que una ingesta baixa d'aquest nutrient s'associa amb estats d'ànim alterats i depressió.

Les pipes de gira-sol també són riques en altres nutrients que redueixen l'estrès, com el magnesi, el manganès, el seleni, el zinc, la vitamina B i el coure.

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat