Les càmeres de control de temperatura als viatgers, instal·lades el juliol passat a l'estació de Sants, no han detectat cap viatger amb una temperatura superficial de 37,5 graus o superior. Així doncs, no s'ha impossibilitat a cap persona pujar en un tren AVE o de Llarga Distància. En aquests dos mesos, segons dades d'Adif, han passat 259.000 persones per l'estació de Sants. En canvi, a l'estació d'Atocha de Madrid, on les càmeres han analitzat la temperatura corporal de 440.000 viatgers, s'han detectat tres casos.

Adif recorda que marcar d'entrada 37,5 graus en els controls no ha de voler dir que el viatger tingui febre, ja que per exemple pot haver fet un sobreesforç just abans. Per això, Adif fa un total de quatre comprovacions abans d'informar d'un possible cas i impedir el viatge. És a dir, davant un passatger que supera els 37,5 graus, se li pren la temperatura manualment i si no li ha baixat s'ha d'esperar 10 minuts. Passat aquest temps, torna a passar per les càmeres i si encara es troba a 37,5 graus, se li torna a fer una altra prova manual. En cas que la temperatura no baixi, ja és quan se li impedeix pujar al tren i es dona avís a les autoritats sanitàries.

Mascarillas coronavirus estacions Atocha Madrid EFEPersones en l'estació de tren d'Atocha / EFE

Un total de 3.000 multes a Sants per no dur mascareta

Fonts de l'ens gestor d'infraestructures també han avisat d'un cert relaxament en les mascaretes mal posades, ja que els vigilants han hagut d'advertir 3.000 persones a Sants i 3.700 més a Atocha, tal com ha precisat l'ACN que ha consultat tant fonts d'Adif com de Renfe.

Els viatges diaris entre Barcelona i Madrid han caigut en un any arran de la situació de pandèmia. Actualment, es registren 3.200 desplaçaments diaris entre ambdues ciutats amb un total de 14 freqüències, cosa que representa una ocupació mitjana del 50%-60%. Ara fa un any, abans de la crisi sanitària, hi havia 28 freqüències diàries i 10.000 viatgers, amb una ocupació mitjana del 75%.

Cua el nombre de vols entre Barcelona i Madrid


D'altra banda, també s'han reduït dràsticament el nombre de vols entre Barcelona i Madrid. Al detall, en l'agost d'aquest any –últimes dades disponibles- Aena va comptabilitzar 41.167 passatgers del trajecte entre les dues ciutats mitjançant el pont aeri o vols ordinaris, una xifra molt per sota dels 142.748 viatjants que van cobrir el mateix trajecte a l'agost del 2019. Això ha obligat les companyies a reduir dràsticament les freqüències entre les dues ciutats.

Segons ha informat Vueling a l'ACN, manté per a aquest octubre entre una i dues freqüències programades entre Barcelona i Madrid, en funció del dia, davant les vuit que oferia l'octubre de l'any passat. Pel que fa Iberia, opera entre tres i quatre vols diaris davant els 18 de fa un any. Fonts de les dues companyies d'IAG han declinat facilitar, però, dades d'ocupació al·legant que no poden donar aquesta informació perquè el grup opera en les borses espanyola i londinenca.