Vacunar-se per entrar en un pub, pizza i beguda gratis si et vacunes... entre les diferents idees i propostes per intentar que la gent es vacuni, ara els funcionaris del Regne Unit han posat en marxa una mesura que esperen que sigui persuasiva perquè els joves es vacunin: tenir més possibilitats de tenir una cita. I és que amb la pandèmia del coronavirus, lligar s'ha tornat més difícil (o no). 

La política coincideix amb el llançament de vacunes per a menors de trenta anys a partir d'aquesta setmana, el Departament de Salut i Atenció Social (DHSC) s'ha associat amb aplicacions de cites per fomentar la vacunació, segons recull el The Guardian. D'aquesta manera, els usuaris de Tinder, Match, Hinge, Bumble, Badoo, Plenty of Fish, OurTime i Muzmatch gaudiran una sèrie de beneficis si afegeixen el seu estat de vacunació al seu perfil, incloent-hi insígnies i adhesius virtuals. 

Bonificacions gratuïtes

La majoria de les aplicacions també estan donant a les persones que diuen que han estat vacunades bonificacions gratuïtes, com una certa quantitat de "reforços" que promouen el seu perfil a possibles dades –fent-lo més visible a través dels logaritmes–, oferint la temptadora perspectiva d'una major participació en el que s'està venent com "l'estiu de l'amor", després de la pandèmia. 

amor logaritmo unsplash

El logaritme de l'amor (?) / Unsplash

L'esquema, però, és completament voluntari i no està relacionat amb cap registre mèdic o aplicació de l'NHS –sistema de salut britànic–, fet que significa que es basa en la confiança, destaca el mateix diari. 

Les aplicacions per lligar s'adapten a totes les edats, però, tal com constata el rotatiu, són predominantment utilitzats per persones més joves, el grup d'edat que el sistema sanitari tem que la implementació de la campanya de vacunació sigui més baixa.

Com funcionarà?

A Tinder, on els usuaris passen imatges cap a la dreta –si agrada– o cap a l'esquerra –per descartar– les persones podran afegir adhesius virtuals on s'hi llegirà "estic vacunat" i que els que s'hi registrin tindran l'opció de rebre un "súper m'agrada" de manera gratuïta per impulsar el seu perfil. 

A Match, OkCupid, Bumble, Plenty of Fish, Hinge o Badoo els esquemes seran semblants: adhesius i bonificacions. Muzmatch participarà amb experts metges que responguin preguntes sobre vacunes a través de les xarxes socials. 

Caiguda de l'ús de les aplicacions?

El mes passat es va posar en marxa una ofensiva similar als Estats Units, quan la Casa Blanca es va associar amb aplicacions de cites. A principis d'aquest any, Israel, que ha liderat la distribució de vacunes, ha informat d'una caiguda de persones que assisteixen a les cites.

 

 

Imatge principal: una persona sosté un mòbil a la mà / Unsplash