El sistema immunològic de les persones està format per cèl·lules i proteïnes que exerceixen una funció essencial en la defensa del nostre organisme davant els virus i bacteris. De la seva fortalesa en depèn en gran manera el nostre estat de salut, per això és important prendre mesures per cuidar-lo. En aquest sentit, està demostrat que l'alimentació resulta bàsica.

Els següents són alguns dels aliments avalats per la ciència per enfortir el sistema immunològic.

Els cítrics

Les taronges, mandarines, llimones, llimes, aranges... són rics en vitamina C, que augmenta la producció de glòbuls blancs, un element clau per combatre les infeccions.

L'all

S'utilitza per combatre les infeccions des de fa milers d'anys, entre altres coses perquè en la seva composició es troba l'al·licina, un compost ensofrat amb propietats per combatre les infeccions respiratòries. A més, ajuda a disminuir la pressió arterial i retardar l'enduriment de les artèries.

Els pebrots vermells

També són rics en vitamina C, com els cítrics. A més, són una font de betacarotè, que enforteix el sistema immunològic i ajuda a mantenir sans els ulls i la pell.

Pebrots vermells

El bròquil

Conté vitamines A, C i E, així com molts altres antioxidants i fibra. De fet, és una de les verdures més saludables que es poden incloure en l'alimentació. El secret per mantenir les seves propietats és cuinar-lo el mínim possible.

Els espinacs

Igual com el bròquil, són rics en vitamina, antioxidants i betacarotè, per la qual cosa ajuden a augmentar la capacitat de lluita contra les infeccions del nostre sistema immunològic.

El iogurt grec

Els iogurts grecs naturals, rics en microorganismes i probiòtics, estimulen també les defenses de l'organisme. Però és important evitar aquells que estan carregats de sucre o les postres làcties que es fan passar per iogurt grec.

Les ametlles

Riques en vitamina E, compleixen un paper important a l'hora de prevenir i combatre els refredats. És una vitamina liposoluble, la qual cosa vol dir que requereix la presència greix per ser absorbida adequadament.

La cúrcuma

La cúrcuma és l'ingredient principal al curri. Però aquesta espècia groguenca també s'ha utilitzat durant anys com un antiinflamatori en el tractament de l'altrosis i l'artritis reumatoide. A més, se sap que les altes concentracions de curcumina –que donen a la cúrcuma el seu color distintiu– poden ajudar a disminuir el dany muscular induït per l'exercici.

Cúrcuma

La papaia

La papaia és una altra fruita amb molta vitamina C. Una sola peça de papaia en pot contenir més del 200 per cent de la quantitat diària de vitamina C recomanada. Les papaies també tenen un enzim digestiu anomenat papaïna que té efectes antiinflamatoris.

El kiwi

Igual com les papaies, els kiwis van plens de nutrients essencials, com l'àcid fòlic, el potassi, la vitamina K i la vitamina C. Aquesta última augmenta els glòbuls blancs per combatre les infeccions, mentre que els altres nutrients del kiwi mantenen la resta del cos funcionant correctament.

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.

Subscriu-te a ElNacional.cat