Un dels aspectes de la salut mental que més es passa per alt és la nutrició. El menjar juga un paper important en la nostra salut física, així com en la nostra salut mental i emocional. Quan s'està lluitant contra la depressió, pot ser una mica aclaparador pensar en quins són els aliments adequats. Tanmateix, alguns petits canvis en la dieta poden ajudar a disminuir els símptomes depressius i tenir un efecte positiu en la vida diària.

Independentment de les preferències personals, existeix una varietat d'opcions que poden beneficiar l'estat d'ànim. Per això, a continuació veurem quins aliments es recomanen per lluitar contra la depressió.

Peix

Peixos grassos com el salmó, el verat, la truita, les sardines i la tonyina són excel·lents opcions per ajudar a combatre la depressió. La raó és que són fonts riques en greixos omega 3, importants per a la salut del cervell i que poden participar en el funcionament de la serotonina, un neurotransmissor important en la regulació de l'estat d'ànim.

SalmónEls greixos omega 3 que conté el salmó són un remei magnífic per combatre la depressió

Nous

Encara que altres fruits secs com els anacards, les nous del Brasil i les avellanes són útils per complementar els greixos omega 3, les nous són les millors de totes. Són una de les fonts vegetals més altes d'omega 3 i contenen moltes proteïnes per ajudar a mantenir els nivells de sucre a la sang en un equilibri saludable.

Diversos estudis han revelat que els adults que mengen nous tenen més probabilitats de tenir més optimisme, energia, esperança, concentració i un interès més gran en les activitats diàries.

Mongetes

Tenen molta proteïna i fibra, que a més d'ajudar a minimitzar els alts i baixos de sucre en sang que poden afectar el nostre estat d'ànim, també són una gran font d'àcid fòlic.

Llavors

Les llavors de llinosa i xia són molt bones opcions si es vol combatre la depressió. Són dos tipus de llavors particularment generoses en greixos omega 3. Només una cullerada de llavors de xia proporciona aproximadament el 60% de la quantitat diària recomanada d'omega 3 i 1 cullerada de llinosa proporciona aproximadament el 40% de la recomanació diària.

Ocells de corral

El pollastre i el gall dindi són excel·lents fonts de proteïna magra que poden ajudar a estabilitzar els nivells de sucre a la sang, i així mantenir l'estat d'ànim equilibrat durant el dia. A més de ser fonts fiables de proteïna magra, se sap que els pits de gall dindi i pollastre proporcionen altes quantitats de triptòfan. Un aminoàcid que és molt beneficiós perquè contribueix a crear serotonina, que ens ajuda a mantenir un son saludable i un estat d'ànim equilibrat.

Verdures

Encara que això és important per a qualsevol, menjar verdures pot ser de gran ajuda si es pateix depressió. Una raó és que s'ha descobert que les persones amb depressió tenen una ingesta dietètica més baixa d'àcid fòlic en comparació amb les persones sense depressió. Entre elles, destaquen les cols de Brussel·les, els espinacs, la col arrissada i els créixens.

Probiòtics

Cada vegada més investigacions vinculen una bona salut intestinal amb una bona salut mental. Diversos estudis han trobat que els microorganismes que viuen a l'intestí, inclosos els probiòtics, poden exercir un paper clau en la regulació de l'estat d'ànim ja que ajuden a reduir la inflamació al cos, a produir neurotransmissors per sentir-se bé i estan involucrats en la resposta a l'estrès.

Entre els aliments que contenen més probiòtics es troben la xucrut, el miso, el tofu i el iogurt, per esmentar els més habituals.

IogurtEl iogurt natural és un dels aliments que més probiòtics té

Aliments integrals

El millor és permetre al cos la possibilitat de digerir els aliments en el seu estat natural. Molts dels aliments processats estan plens de conservants i ofereixen poc o cap benefici nutricional. El cos prova d'entendre què fer amb aquests aliments, i pot interrompre l'arribada dels nutrients clau i l'energia que necessita la ment per funcionar de la millor manera. Per això, l'aposta pels aliments naturals i, més encara, si són integrals, és molt beneficiosa.

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat