L'aerolínia finesa Finnair ha ideat una peculiar iniciativa per evitar acomiadar el seu personal de restauració: posarà a la venda per tots els públics els menús que ofereix als passatgers de la business class. En un intent per evitar els estralls de la crisi de la Covid-19 i poder mantenir els diversos cuiners que treballen en la seva unitat de càtering, l'aerolínia pública gestionada pel govern de Finlàndia portarà als supermercats de la cadena finesa  K-Citymarket Tammisto una sèrie de plats preparat anomenats "Taste of Finnair".

Els menús, que es podran comprar a partir d'aquest dijous ara per ara només en aquests establiments finesos, inclouen plats com mandonguilles de rens, truita de riu alpina o la carn teriyaki a l'estil japonès per un preu aproximat de 10 euros, segons Finnair Kitchen. Kimmo Sivonen, gerent de la botiga del K-Citymarket Tammisto, va dir al diari Ilta-Sanomat que els plats s'han modificat per tenir menys sal i espècies que els que s'ofereixen a l'aire, on el sentit del gust de la gent s'apaga per l'alta altitud.

Les companyies aèries, paralitzades per la pandèmia

La pandèmia del coronavirus ha paralitzat molts sectors econòmics, entre ells les companyies aèries que es van veure obligades a aturar la majoria dels seus vols. En el cas de Finnair, es van acomiadar temporalment  una gran part dels gairebé 7.000 treballadors amb què compta la companyia i el seu trànsit aeri va baixar un 91% al setembre de l'any anterior. "Molts dels empleats de Kitchen encara estan temporalment acomiadats i ara podem crear nous llocs de treball per la nostra gent", preveu la vicepresidenta de Finnair Kitchen, Marika Nieminen.