El comissari José Manuel Villarejo, a l'ull de l'huracà per la difusió de nombrosos enregistraments que estan posant al descobert les vergonyes del sistema polític espanyol, provaria ara de barrejar la família Pujol amb el blanqueig de comissions a l'estranger que s'atribueix al rei emèrit, Joan Carles I.

Així ho assenyala el diari Público partint dels enregistraments d'un dinar amb el mateix Villarejo, que van realitzar periodistes del mitjà citat el 19 d'octubre del 2016. El policia està actualment a la presó acusat d'organització criminal, blanqueig o suborn, entre altres presumptes delictes,

Segons Villarejo, el CNI va intentar "tapar" l'assumpte dels comptes de la família de l'expresident de la Generalitat Jordi Pujol a la Banca Privada d'Andorra (BPA) per protegir els negocis de Joan Carles I.

"Yo no puedo, porque yo digo ahí que el CNI está tapando el tema de los Pujol de Andbank por, por… no por casualidad, sino porque ahí está metido hasta el culo el emérito, el emérito…", va afirmar Villarejo al dinar.

Villarejo va acusar Félix Sanz Roldán, director del CNI, d'amenaçar de mort l'amiga íntima del monarca, la princesa Corinna Zu Sayn-Wittgenstein, per dissuadir-la que difongués dades sobre les presumptes operacions de blanqueig de diners del llavors rei d'Espanya.

En paral·lel, un altre enemic de Villarejo, el comissari Marcelino Martín-Blas, hauria estat amenaçant els propietaris de la BPA, els germans Higini i Ramón Cierco -que es va querellar contra ell per "coaccions i xantatge" - a fi d'obtenir informació sobre els comptes dels Pujol.

Villarejo relata aquestes maniobres en una sèrie de sis notes en què es basa la querella dels Cierco. En la conversa amb els periodistes de Público va explicar que havia estat ajudant els banquers andorrans davant de l'assetjament de Martín-Blas.

Les sis notes informatives del comissari

No obstant això, Villarejo va assegurar:  "Porque yo hice varias informaciones muy concretas de lo que estaba pasando en Andorra. Y me dijeron que para proteger al emérito no se podía… traer lo que me han contado… Porque eso está ahí".  

El comissari va insistir en un altre moment del dinar sobre la veracitat de les notes:

¡La nota existe! Y la otra, y la otra… Hice tres o cuatro relacionadas con todo lo que estaba ocurriendo en Andorra y cómo el CNI estaba tapando los movimientos de cuentas de los Pujol para proteger al emérito. Otra cosa es que nadie tenga cojones de sacarla… je, je. ¡Pero me haría mucha ilusión, me haría mucha ilusión! 

Però, tanmateix, va afirmar que si la nota sortís a la llum seria "fotre'l". Davant de la pregunta dels periodistes sobre el per què, insisteix:

Hombre, claro, joder porque esa nota… que me pone… ahí sí que me pueden poner al pie de los caballos porque ahí sí que… vamos, me pueden meter el CNI, que está hasta los cojones, el CNI y el emérito me pueden meter por injurias y por calumnias. Yo no puedo, porque yo digo ahí es que el CNI está tapando el tema de los Pujol de Andbank por, por… no por casualidad, sino porque ahí está metido hasta el culo el emérito, el emérito…