Els treballadors del Departament de Presidència, la conselleria liderada per Jordi Turull, empresonat a Estremera, han creat l'Assemblea de treballadors i treballadores del Departament de la Presidència en defensa de les Institucions Catalanes.

De fet, Presidència no és l'únic departament que té una assemblea amb el mateix objectiu, i se suma a les de, Governació, Territori i Sostenibilitat, Ensenyament, Economia, Treball i Interior.  

Aquestes assemblees van començar a sorgir el passat 21 de novembre amb un manifest dels treballadors de la Generalitat on explicaven que ells són servidors públics i, per tant, treballen per tota la ciutadania, "sigui quin sigui el seu origen, ideologia, condició o nivell social".

És per això que asseguren reconèixer "l'autoritat i legitimitat del president, el seu Govern i les institucions que representen, que emanen del Parlament escollit democràticament el 27 de setembre de 2015". 

A més a més, rebutgen la intervenció de les finances de la Generalitat i consideren que l'aplicació del 155 "suposa un atac directe als treballadors i als seus drets laborals".

Finalment, exigeixen la "immediata posada en llibertat i retirada dels procediments judicials que afecten els consellers i els líders de les entitats sobiranistes". No volen cloure el manifest sense tornar a fer una crida a la defensa de les institucions i recordar que resten "a la disposició del poble de Catalunya".