El portaveu d'Élite Taxi, Tito Álvarez, ha afirmat aquest dijous que té el compromís de tots els grups del Parlament per demanar a la Generalitat un decret llei que doni cobertura legal perquè els ajuntaments puguin regular l'oferta del taxi.

En roda de premsa juntament amb diputats David Cid (comuns) i Vidal Aragonés (CUP) després de reunir-se amb totes les formacions, ha dit que "tots els grups parlamentaris donaran" suport a aquesta mesura, que reclamen davant del descens de facturació que està patint el taxi per la pandèmia de la covid-19.

Segons ell, els taxis estan sortint al carrer per treballar, amb el cost que suposa, però estan patint molta inactivitat perquè no hi ha demanda, i ha xifrat en el 80% la caiguda de la facturació: "Això és insostenible", que ha afegit que en 12 hores els taxistes poden ingressar entre 30 i 40 euros de mitjana quan els costos d'explotació al dia se situen entre els 40 i els 60 euros.

Per això, demanen a la Conselleria de Territori que doni cobertura jurídica a l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i a l'Institut Metropolità del Taxi perquè pugui regular l'oferta dels taxis i no es quedin "tirats al carrer".

Álvarez ha assegurat que els taxistes no compleixen els requisits per acollir-se als ajuts destinats als autònoms de Govern i Generalitat perquè no tenen com demostrar la caiguda de la facturació, de manera que exigeix ajuts, com aquesta regulació i partides directes per al sector.

Ha advertit que el 95% dels taxistes no poden acreditar que han tingut una caiguda d'ingressos del 75% respecte el mateix període de l'any passat, tal com està establert, arran del "sistema de mòduls i el tipus de feina que tenim". "Ens hauríem de plantejar tots a veure quin comerç d'aquest país amb una caiguda del 50% o el 65% (de la facturació) pot subsistir sense ajuda", ha subratllat.

Una setmana de protestes

El sector fa una setmana que es manifesta pels carrers de Barcelona fins acabar cada dia davant la seu d'una administració, com el Departament de Territori, l'Ajuntament de Barcelona, Avalis o avui el Parlament de Catalunya. En aquest sentit, Álvarez ha avisat que la setmana que posaran el focus en els bancs –alguns dels quals tenen llicències de taxistes pignorades i hipoteques que hi estan vinculades-.

De moment, Álvarez ha explicat que aquesta tarda hi ha prevista una reunió del Consell de Taxi amb el Departament de Territori i Sostenibilitat per tractar les demandes del col·lectiu i amb representants de Caixabank i Banc Sabadell per negociar moratòries en els pagaments dels préstecs.