La plataforma Stop JJOO ha demanat la dimissió de la consellera de la Presidència, Laura Vilagrà, després d'haver rebut una comunicació del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), on es considera que l'anunci del Govern sobre la candidatura olímpica "podria contenir un eventual posicionament favorable a la celebració" de l'esdeveniment. A més, el CAC afegeix que es pot tractar d'una "propaganda instrumentalitzada de manera encoberta mitjançant la publicitat institucional". Des de Stop JJOO denuncien que el projecte de la candidatura ha estat envoltat de "manipulació". 

Bernat Lavaquiol, portaveu de Stop JJOO, ha titllat d'"inadmissible" l'emissió d'aquest espot publicitari abans de la consulta sobre la candidatura. L'espot es va emetre del 20 de maig al 16 de juny i des de la plataforma es considera que pretenia "condicionar l'opinió pública". Tanmateix, el CAC apunta que no es pot sancionar els mitjans que el van emetre. Stop JJOO va denunciar l'emissió de l'anunci el juny de 2022 al Síndic de Greuges, que els va derivar al CAC. A més, Stop JJOO ha aprofitat per lamentar que Vilagrà es reuneixi "d'amagat" amb el COE per tornar a plantejar una candidatura de Jocs d'hivern pel 2034.

La polèmica al voltant de l'espot

Com han recordat avui des de Stop JJOO, aquest espot ja va estar envoltat de polèmica en el seu moment. Primer, pel que ja mencionava Lavaquiol: que aquest s'emetés abans de la consulta sobre la candidatura. Però, més endavant, el cost del mateix va despertar la indignació.  

El passat setembre, arran d'una petició de la CUP, el cost de l'anunci es va fer públic: gairebé 330.000 euros. Així consta en la resposta parlamentària, on s'indiquen tres conceptes diferents: creativitat (28.765 euros), multimèdia (203.996,77 euros) i digital (96.920,24 euros). Les tres quantitats sumades resulten en un total de 329.682,01 euros per una publicitat a favor d'uns Jocs Olímpics que finalment no se celebraran a Catalunya, després del fracàs de la candidatura conjunta amb l'Aragó.

Sota el lema "Tornem a fer història", la Generalitat va difondre el passat 24 un vídeo de 30 segons que s'ha arribat a emetre en mitjans de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). En l'anunci es veuen diverses imatges del Pirineu i eslògans com "una oportunitat per tornar a brillar i enamorar el món sencer". És per això que Stops JJOO va considerar que era publicitat a favor dels Jocs d'Hivern i no pas una promoció neutra.