Ciutadans manté TV3 en el seu punt de mira. Ha tornat a quedar palès aquest divendres durant la comissió de control de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals del Parlament. El partit unionista ha acusat la televisió pública catalana de donar una “imatge distorsionada d’Espanya”, i s’ha dedicat a qüestionar com va fer la cobertura de tres hores de la manifestació del 12-O. “Volen fer vostès la informació?”, els ha preguntat Vicent Sanchis.

La diputada de Cs Sonia Sierra ha retret que, durant la retransmissió de la marxa unionista, s’entrevistés un turista suec o un ciutadà sud-americà que expressava la seva perplexitat perquè se celebrés “la conquesta”. Per contra, ha assenyalat Sierra, TV3 no va entrevistar ningú de la “vintena d’associacions hispanoamericanes que van gaudir de la Festa Nacional”. I ha etzibat: “No poden entendre que algú se senti partícep de la cultura espanyola. Per això els nostres votants han fugit de TV3”.

El director de TV3 ha explicat que van entrevistar entre 30 i 40 persones, i ha criticat que només es fixi “de manera obsessiva en un parell de detalls”. “Tres hores de transmissió donen per molt”, ha assegurat Vicent Sanchis. Això és el que li ha portat a preguntar-li si vol fer ella la informació. Ha denunciat el “continu interès” per dir a la televisió pública qui ha d’entrevistar i qui no. “En una altra vida es podrien dedicar a fer de productors de televisió o ràdio”, ha ironitzat.

Per altra banda, li ha recordat que, segons la Guàrdia Urbana, a la manifestació del 12-O van assistir unes 65.000 persones i a la de la Diada un milió. Aplicant el criteri de proporcionalitat, ha assegurat, “si vam dedicar tres hores al 12-O, n’hauríem d’haver dedicat 26 a la Diada”.

El director de TV3 també s’ha referit a les mesures de prevenció que han de prendre en determinades concentracions. “El 12-O hi havia una altra manifestació que vam haver de cobrir per agències perquè els treballadors no hi volien anar”, ha lamentat.

Especial de l’1-O

La nit especial que TV3 va dedicar al primer aniversari del referèndum de l’1-O també ha estat presentat a la comissió. El diputat de Ciutadans Nacho Martín Blanco ha tornat a acusar la televisió pública de ser un “aparell de propaganda dels partits separatistes”, i li ha preguntat si l’any que ve dedicaran un especial a la “violència dels comandos separatistes”.

Sanchis ha rebatut les acusacions de Martín Blanco, a qui li ha recordat que “aquell dia vam informar més que cap altre mitjà” sobre la manifestació dels CDR davant del Parlament. “Per la magnitud de l’impacte en l’opinió pública, no és comparable”, ha replicat a la comparació amb l’1-O.

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat