L'economista Xavier Sala-i-Martín ha criticat amb duresa al programa Preguntes Freqüents de TV3, la gestió del govern del PSOE i Podemos en la crisi del coronavirus, que creu que fonamentalment ha estat una campanya de màrqueting on els plans han brillat per la seva absència. Ha definit la situació com a "catàstrofe".

"Han improvisat, i un cop ho han fet, han intentat fer guanys polítics. Recordeu què és el primer que va fer el govern espanyol: una campanya de màrqueting. Es va gastar 4,5 milions d'euros en una campanya que deia Este virus lo paramos unidos. La paraula clau era "unidos". En el seu cap no tenien la pandèmia, encara estaven lluitant per la unitat d'Espanya i contra l'independentisme. Van pensar "ara els fotrem i posarem aquí la paraula unidos". 

"En un moment que havien d'estar comprant mascaretes, estaven amb un programa de màrqueting", ha insistit.

Segons Sala i Martín, la segona cosa que van fer al govern espanyol "va ser donar 14,5 milions d'euros a les empreses de televisió privades perquè no els critiquin". "De seguida es van pensar que estaven en una guerra, on el més important és la propaganda, i en el primer que van pensar és això", ha apuntat.

La conclusió de l'economista és que el govern espanyol no va planificar res. "No tenien plans, no tenien ni idea del que estava passant. La tercera cosa que van fer va ser posar militars davant de tot, i van centralitzar totes les decisions en un senyor, el ministre de Sanitat, que fa 35 anys que no compra ni una aspirina". "Fa 35 anys que el ministeri no té competències en Sanitat", ha recordat.

Segons Sala-i-Martín, el ministre de Sanitat en aquest escenari ha estat l'encarregat d'anar a comprar material sanitari. "I li prenen el pèl, li roben les mascaretes, li donen tests falsificats. Una cosa rera l'altra, hem vist uns espectacles dantescos, tot fruit de la improvisació", ha indicat. "La catàstrofe ha estat innecessàriament greu", ha afegit.

L'economista creu que s'havia d'haver deixat anar a comprar a les comunitats autònomes, que eren les que tenien els contactes i els canals de distribució.