El procés català té una gran presència als mitjans internacionals gràcies a l'acte a favor del referèndum que s'ha celebrat aquest diumenge al matí. El diari francès Le Monde ha publicat una entrevista al conseller d'Afers Exteriors, Raül Romeva, que ha afirmat que "tenim el deure d'anar fins al final". 

"Es produirà un xoc amb Madrid si els que tenen la possibilitat de resoldre aquest problema no fan res", ha indicat el conseller, que ha volgut posar èmfasi en el fet que s'ha demanat l'organització d'un referèndum en 18 ocasions. Romeva s'ha mostrat tranquil pel que fa a la reacció d'Europa quan es faci el referèndum: "Quina reacció hi pot haver si fem una cosa tan legítima com votar?".

Pel que fa al suport rebut des de l'estranger, Romeva ha volgut deixar clar que "nosaltres no demanem res quan visitem països, jo només explico la situació". "Nosaltres no demanem pas la lluna, sinó només ser un Estat de la Unió Europea, amb bones relacions amb Espanya. I la resposta que ens donen és que Catalunya no pot votar", ha afegit el conseller, que finalment s'ha preguntat com la UE pot acceptar un país que no deixa exercir el dret de vot.