Foc creuat entre la Generalitat i Renfe arran de l'avaria a la línia R2 Sud de Rodalies a Gavà i l'obertura d'un expedient sancionador, que podria arribar al milió d'euros, que ha imposat l'Agència Catalana de Consum a l'operadora. Aquest dimecres Renfe ha lamentat haver-se assabentat a través dels mitjans de comunicació de l'expedient sancionador que li ha obert l'Agència Catalana del Consum per manca d'informació als viatgers afectats per l'avaria de l'R2 Sud. Renfe denuncia que pateix una "ofensiva contínua" i defensa que ha traslladat al Departament de Territori "tota la informació" sobre la gestió del servei de Rodalies arran de l'avaria i que està disposada a aplicar les millores necessàries per als viatgers.

La companyia ha assegurat que els ciutadans són la seva "preocupació" i ha lamentat que ha sol·licitat "de manera reiterada" les actes de la inspecció de Consum a la demarcació de Barcelona, que l'organisme "no li ha volgut fer arribar". En canvi, sí que li ha facilitat les de Tarragona, on les incidències detectades són "puntuals". Renfe ha explicat que a totes les comunicacions amb els usuaris es va indicar que els horaris no eren reals, i que els va canviar a l'R2 Sud el passat dissabte i aquest dimecres als serveis regionals afectats. La companyia ha defensat que manté una comunicació "constant" amb els responsables del Departament de Territori.

Consum obre un expedient sancionador contra Renfe per l'avaria de l'R2 Sud

Per la seva banda, l'Agència Catalana del Consum ha obert un expedient sancionador contra Renfe per la mala gestió de l'avaria de l'R2 Sud, i més concretament, per la manca d'informació als viatgers afectats. Les infraccions, tipificades com a "molt greus", poden comportar multes d'entre 100.001 euros i 1 milió d'euros. Aquesta mesura arriba després que els viatgers que es van veure afectats per l'avaria es queixessin de la manca d'informació i de la poca eficiència de la companyia en la resolució del problema. L'avaria va tenir lloc el passat divendres a la nit i va afectar més de 20.000 viatgers.

Renfe va informar que es va produir una avaria a la catenària a l'altura de l'estació de Sant Vicenç de Calders, la qual va obligar a tallar la circulació en ambdós sentits. La companyia va afirmar que es va activar el pla d'emergència i es van habilitar autobusos per als usuaris afectats. Malgrat això, molts viatgers van denunciar la falta d'informació i de coordinació per part de la companyia, i es van queixar de les llargues cues per aconseguir un autobús. Renfe ha defensat que va actuar amb "rapidesa" per solucionar el problema, però ha reconegut que va haver-hi "alguns problemes puntuals".