El candidat del PP a la presidència del Govern i president en funcions, Mariano Rajoy, ha ofert al secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, obrir negociacions sobre polítiques concretes com el finançament autonòmic o les mesures per afrontar l'independentisme català, de manera que ambdues parts puguin arribar a un acord que permeti formar govern. 

Rajoy ha deixat clar que aquest acord ha d'estar "liderat" pel candidat del partit que "ha estat el favorit dels espanyols a les urnes" en les dues últimes votacions, és a dir, el cap de llista del Partit Popular. Ha afegit a aquestes raons el fet "inèdit" que s'hagin hagut de repetir les eleccions i que Espanya està "sotmesa a una amenaça gravíssima contra la seva unitat territorial", en referència al procés d'independència.

També ha reiterat el pacte sobre sistema de finançament autonòmic, un pacte educatiu, un altre sobre pensions i un més de lluita contra la violència de gènere, així com sobre les reformes institucionals "pendents" i sobre les mesures per complir els compromisos d'estabilitat amb la Unió Europea.

Les paraules de Rajoy han sigut la resposta a la trucada del secretari general, que s'ha adreçat al president en funcions per telèfon per reiterar-li el seu 'no' a la investidura. En els deu minuts en què han mantingut el diàleg, Sánchez ha adreçat la voluntat d'encetar una ronda de contactes amb tots els partits per mirar d'articular una aliança alternativa. 

Més enllà de la proposta per la qual no han arribat a cap acord, Mariano Rajoy ha explicat a Sánchez com havia transcorregut la reunió del G-20.