No hi acaba d'haver un protagonista clar als diaris aquest dimarts. A la premsa catalana, si n'hi hagués d'haver un, seria el pla del Govern per aprovar divendres els pressupostos, mentre encara s'espera a ERC. A l'espanyola, llegim que Adif se'n va emportar d'amagatotis proves de l'accident d'Adamuz, però també es parla de les negociacions entre el PP i Vox. I, és clar, no ens oblidem de la desclassificació dels documents del 23F anunciada pel govern espanyol —i que s'ha considerat una mena de cortina de fum—, ni del quart aniversari de la invasió russa d'Ucraïna ni del caos a Mèxic per la mort d'El Mencho. Llavors, en aquest 24 de febrer, qui desempata aquestes portades?
A La Vanguardia, l'obertura és per als comptes públics catalans: "Illa portarà al Parlament els pressupostos sense tenir els vots d'ERC". "El Govern aprovarà el projecte divendres i obté el suport dels agents socials per pressionar Junqueras. Els republicans aconsellen al president que no faci el pas, però no aclareixen si tombaran els comtpes", afegeix. La imatge del dia és per a la violència a Mèxic, i diu que "Els narcos provoquen el casos a Mèxic després de la mort del Mencho". En petit, llegim que "L'executiu desclassifica els papers dels 23-F 45 anys després" i que "Vox porta el PP a posar a zero el comptador de les negociacions". Ah, i que "El britànic Mandelson, detingut pel cas Epstein".
Pressupostos catalans
El Periódico també obre amb el fet que "El Govern aprovarà divendres els pressupstos a l'espera d'ERC", i explica que "El xoc amb els republicans pels comptes del 2026 obre una crisi entre Illa i Junqueras" i que "El president emplaça Esquerra a posar Catalunya 'per davant de tot' i afirma que hi ha 'marge' per a un acord". I ben amagat en la portada trobem que "L'advocat de la denunciant de l'ex-DAO afirma que una altra dona diu haver sigut agredida també".
En canvi, l'Ara obre amb la cortina de fum de l'executiu estatal: "El govern espanyol desclassifica els documents del 23-F". "Els socis del PSOE demanen anar més enllà i desbloquejar la reforma de la llei de secrets oficials. Els papers es podran consultar a partir del dia 25 en una web habilitatda per la Moncloa", explica. Així mateix, recull la denúncia contra Joan Laporta en plena campanya i, en més petit, que "El Govern aprovarà els pressupostos sense esperar el suport d'ERC". Com a La Vanguardia, la imatge del dia també és per a Mèxic: "La mort d'un narco porta el caos a Mèxic". Finalment, pel quart any de guerra, es pregunta "D'on treu Putin la carn de canó que envia a Ucraïna?". Per la seva banda, El Punt Avui torna a dedicar la portada a l'exposició del Palau Robert pels 50 anys de l'Avui, mentre que en la crònica del dia parla d'"Un altre crim sense resoldre", en referència al 23F: "L'accés als papers del cop d'estat, més que un fet de 'normalitat democràtica', alimenta la sospita del complot consentit".
Negociacions PP-Vox
El País destaca que "El PP exigeix a Vox el suport anual als Pressupostos per pactar", i per sota recull que "Ortega Smith s'atrinxera a Madrid i manté el pols a Abascal". En clau espanyola, també llegim que "El govern espanyol desclassifica els últims secrets del 23-F" i que "Els ultres eviten el xoc amb el Vaticà després de l'alerta del Papa" —en referència a la notícia que coneixíem aquest dilluns, que el papa Lleó XIV s'havia mostrat amoïnat per l'auge de la ultradreta. Finalment, la reconstrucció de les últimes hores d'El Mencho.
El Mundo també obre amb les negociacions del PP i l'extrema dreta, i titula que "Feijóo presenta el seu 'marc' per governar amb Vox 'tota Espanya'". La imatge del dia, també per a Mèxic, i diu: "Trump imposa la seva llei també a Mèxic amb la mort d'El Mencho". En clau estatal, destaca que "Una segona policia acusa l'ex DAO de Marlaska d''intimidar-la i doblegar-la'" i que, com ja havíem esmentat, "Adif se'n va emportar materials d'Adamuz abans que acabés l'actuació judicial". Aquesta última notícia portarà cua, o així ho preveu l'ABC, amb una obertura més directa: "Adif se'n va emportar proves de l'accident a Adamuz sense permís judicial". Per sota, les quatre anys d'invasió russa: "Ucraïna resisteix la guerra eterna que avergonyeix Putin". Finalment, La Razón aposta per la desclassificació i la porta al seu terreny: "L'entorn del rei Joan Carles resta importància als documents del 23F". La fotografia és per a la manifestació de policies espanyols contra el ministre de l'Interior, i, pel que fa a les converses del PP, diu que "Feijóo pren les regnes de la negociació dels governs amb Vox per evitar el bloqueig". De la guerra, clar i català: "Ucraïna resisteix desrprés de quatre anys d'invasió russa".







