Salvar la Ricarda però no a costa de trinxar l'economia del país: "Igual que en plena pandèmia vam fer compatible salut i economia, ara hem de fer compatible medi ambient i creixement econòmic".  Aquest és el plantejament que defensa el vicepresident de la Generalitat, Jordi Puigneró, per justificar la necessitat d'ampliar el Prat, però ha destacat que l'única manera per fer-ho possible és que sigui Catalunya qui gestioni la infraestructura perquè "l'Estat governa contra els interessos de Catalunya" i "mai" ha tingut un interès real en ampliar-lo. 

"Catalunya no pot seguir ni un minut més depenent en matèria d'infraestructures d'un Estat que sovint governa contra els interessos de Catalunya. Només cal veure com l'Estat gestiona Rodalies", ha expressat Puigneró durant la Comissió de Territori que s'ha celebrat durant el matí al Parlament, on ha intervingut de forma voluntària i en la qual s'esperava, tal com va avançar La Vanguardiaque exposés una alternativa per aconseguir l'ampliació del Prat. Finalment el que ha protagonitzat el vicepresident ha estat una cronologia dels fets i una forta crítica contra l'Estat per haver-se fet enrere en l'acord d'inversió: "L'excusa és un tuit? Sorprenent i sospitós", ha dit Puigneró en referència a un tuit que va fer el president de la Generalitat, Pere Aragonès, en el qual va exigir a Aena que canviï el pla per no malmetre la Ricarda.

Sigui com sigui, Puigneró ha assegurat que no ha aparcat la possibilitat d'ampliar el Prat i per això s'ha referit a una proposta conjunta entre el PSC i Junts que es va aprovar en el debat de política general que insta a reprendre les negociacions entre la Generalitat i l'Estat, per la qual cosa ha dit que el Govern ha d'intentar-ho: "M'he deixat la pell intentant vetllar i mediar perquè es pogués fer i es fes bé. Però tinc la sensació que ningú ha volgut fer-ho".

"Entre uns i altres heu aconseguit que els negacionistes de l'ampliació hagin aconseguit un aeroport regional i amb vols low cost. Us felicito fills!", ha exclamat Puigneró, que ha reiterat la necessitat d'arribar a un "acord positiu" que ha destacat que ha de contenir tots els consensos possibles: "Aquest vicepresident no ha aparcat aquest projecte, no soc el subjecte del verb aparcar, ho són uns altres. Continuo pensant que aquest país no es mereix la paralització d’una ampliació d’una infraestructura tan important per l’economia": "Si el PSOE obre negociacions, aquí m'hi trobaran", ha afegit. 

Puigneró ha definit que el model d'aeroport que defensa no busca ampliar la capacitat dels passatgers, sinó ampliar les rutes des de Barcelona. També que l'ampliació no ha de servir per massificar, ni per tenir més vols low cost, sinó per descongestionar i tenir més vols amb valor afegit. També que sigui un aeroport proper al territori, puntual, que serveixi per activar l'economia a través de la seva connectivitat, que sigui transparent amb les dades i fins i tot aconseguir que sigui "l'aeroport més verd d'Europa", amb un model tarifari adequat. 

ERC: "Aena no vol negociar"

Durant el debat de política general ERC va votar en contra de la proposta de PSC i Junts de reprendre negociacions amb l'Estat, i avui durant el torn de rèplica a la intervenció de Puigneró, el diputat republicà Eugeni Villalbí ha subratllat que estan d'acord en mesures que posin en equilibri el medi ambient i el creixement controlat de vols, però ha subratllat que és "molt difícil treballar davant d'un Estat que no compleix les promeses" i ha acusat Aena de no voler negociar sinó "imposar". 

A la imatge destacada, el vicepresident de la Generalitat, Jordi Puigneró / ACN