El president, Carles Puigdemont, ha demanat aquest matí el vot des de Vic per tenir “força” per negociar la independència amb l’Estat espanyol, l’endemà de les eleccions. “La necessito”, ha advertit, mentre l’expresident Artur Mas assegurava, en referència a ERC, que en el món sobiranista el vot a CDC és el “segur, fiable i sense agendes alternatives”.
Segons el president de la Generalitat, s’acosta el moment en què l’Estat espanyol s’haurà de confrontar a la realitat –“de moment la vol amagar sota l’estora, o la vol denigrar, perquè pensa que serà menys realitat”–.
“Aquest 'benvinguts a la realitat' que els direm diumenge a la nit i dilluns al matí, porta el nostre segell. Necessitem aquesta força, perquè quan els demanem de seure a negociar els termes en què Catalunya esdevindrà un Estat independent, jo hi vull tenir molta força al darrere. Vull que les posicions que defensi el Govern vinguin avalades per una gran força de gent insubornable”, ha reclamat.
No dependre de la CUP
Per aquesta raó, ha apel·lat també al vot de gent desanimada –perquè els han fallat els qui van votar– o gent que dubta, i els ha emplaçat a donar suport a Convergència que, segons ell, en la cruïlla entre el partit i l’interès nacional, sempre tria el país i assumeix la seva responsabilitat, a diferència d'aquells que “busquen excuses i esperen que ho arregli l’assemblea”.
També l’expresident Artur Mas ha reclamat el vot per ajudar el president de la Generalitat que “no depengui de la CUP com depèn”, la qual cosa ha provocat els aplaudiments dels assistents, un miler segons els organitzadors.
Vot segur i fiable
Mas ha advertit que no es pot “regatejar” el vot a un president que lluita per la independència i ha reclamat el vot per ajudar Puigdemont, el Govern i Junts pel Sí, entorn els quals CDC “tancarà files”. “La gent de CDC només tenim una agenda i un projecte, que es diu fer de Catalunya un gran país de referència a Europa i un país lliure entre les nacions del món”, ha assegurat.
L'expresident ha garantit que aquest és el projecte de Convergència sense segones prioritats ni plans B, en un toc d’atenció a Esquerra a qui no ha citat directament, tot i que ha assegurat: “Dins del món sobiranista, que aspira a la independència de Catalunya, el vot a CDC el 26-J és el vot segur, fiable i sense agendes alternatives i sense cap altra prioritat”. “Aquest també és un missatge que s’ha d’entendre bé”, ha reblat.
El polític convergent, que ha demanat suport perquè no es governi “ni sense Catalunya ni contra Catalunya”, ha denunciat que es presenti les reivindicacions catalanes com un tema de privilegis. “Estem cansats i tips que hi hagi partits com el PP que es dediquin a recollir signatures per anar contra el poble de Catalunya”, ha advertit.
No som la seva propietat
També el candidat Francesc Homs s'ha referit al PP i, tot recordant que avui el cap de llista i president en funcions, Mariano Rajoy, és a Catalunya, l’ha acusat de tenir una “mirada sobre la realitat catalana com si fos de la seva propietat”.
“No som la seva propietat, la propietat de Catalunya no és de ningú, perquè és un poble lliure. I no ens convenceran a còpia de pors i imposicions i portar-nos al TC. No ens imposaran la seva llei i la seva raó parcial”, ha assegurat.
Homs ha reblat igualment la crida de Mas assegurant que la "posició de CDC és la més clara i la més nítida que garanteix tirar endavant projecte de llibertat del nostre país".
Calçada vota Vidal
Prèviament, el candidat al Senat Miquel Calçada havia sorprès els presents assegurant que no es votarà ell mateix, que posarà la creueta a la papereta a favor dels dos candidats
de CDC a la Cambra Alta i a favor del candidat republicà Santi Vidal, al qual també va votar el 20-D.
Davant aquesta confessió, en prendre la paraula, Artur Mas ha reclamat sorneguer que “a part de despistar-se ell, que no es despisti ningú més”.