Carles Puigdemont ha carregat contra el Govern pel caos a Catalunya, en una nova jornada sense Rodalies i de cues quilomètriques a les carreteres pel tall de l'AP-7. De fet, des de l'executiu català havien dit que aquest dijous es reprendria la circulació de trens, sense comptar que els maquinistes mantindrien la suspensió del servei. "Incompetència, dependència i submissió", ha etzibat el líder de Junts, en un vídeo publicat a les xarxes socials.

Segons Puigdemont, "no és un col·lapse inexplicable". "És un col·lapse injustificable, però es pot explicar", ha dit, resumint la seva tesi en tres factors: "Incompetència, dependència i submissió a Madrid". Pel que fa a la incompetència, ha assegurat que "és evident que aquest Govern ja ha acreditat la seva sonora incompetència, la seva clamorosa incompetència, que ha pretès substituir-la, amagar-la, amb enormes dosis de propaganda a la població". "Anuncis per aquí, anuncis per allà, missatges mediàtics per aquí, massatges mediàtics per allà, però la realitat és tossuda, els trens no funcionen, el país no funciona", ha afegit.

 

"Ja n'hi ha prou"

Sobre el segon factor, el de la dependència de l'Estat, el líder de Junts ha afirmat que "fa que, en mans dels espanyols, les infraestructures no funcionen". "Per què? Perquè no hi ha inversió, perquè la inversió promesa no hi és. Es prometen moltes coses, però se n'ha executat moltíssimes menys. I, per cert, moltes menys que no pas a Madrid, on els trens funcionen diferent", ha detallat. Finalment, sobre la submissió, ha dit que es tracta de "la falta absoluta de lideratge". És a dir, de "la dependència també del partit del govern espanyol, de l'actual govern de Catalunya i de la majoria que li dona suport". Això fa que l'executiu català "hagi plegat els braços, hagi abaixat els braços i davant de Madrid no faci cap reivindicació que pugui molestar els senyors de la Moncloa".

"Ja n'hi ha prou. I és el moment de dir que ja n'hi ha prou. Pensis el que pensis, Catalunya no va bé. En mans d'aquesta gent, Catalunya no va bé", ha etzibat Puigdemont, que ha assenyalat que ara són els trens, però que també es podria parlar de la salut, de l'educació, dels transports en general, de l'habitatge... És a dir, que considera que "Catalunya no va bé", i  que no va bé per les tres raons esmentades: "Incompetència, dependència i submissió a Madrid". "I avui, tristament, milers, milers i milers de catalans tornen a patir les conseqüències sobre les seves pròpies carns", ha conclòs.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!