El Sónar no només es tradueix en festa, música i ‘guiris’ per a la ciutat de Barcelona, sinó que també dóna una gran empenta al teixit de petites empreses de la ciutat. Aquest és un exemple de com els festivals de renom internacional ajuden també les indústries creatives del món de la cultura, l’urbanisme o el disseny. Així ho ha explicat aquesta tarda el primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, company d’acte sobre indústria de la candidata del PSC a les eleccions del 26-J, Meritxell Batet.

I quin millor lloc per parlar d’indústria que una fàbrica tèxtil? L’Ateneu de Fabricació de les Corts, antiga fàbrica Benet Campabadal reconvertida en espai públic, ha estat el lloc escollit per fer-ho. Una quarantena de persones omplien la nau reformada i equipada amb un parell de ventiladors que intentaven fer més respirable una de les tardes més xafogoses de juny.

Batet, en la seva intervenció, ha aprofitat per carregar contra el Govern de la Generalitat, al qual ha acusat de ser “un govern que no governa”, recordant l’intent fallit d’aprovar els pressupostos el passat dimecres. Ha criticat que parlin “d’un futur gloriós per una República catalana” alhora que abaixen la inversió en indústria un 80% en sis anys, de 166M€ a 33M€.

En aquest primer dia de campanya, que els socialistes inicien amb “molta força i molta empenta” segons Batet, els ventalls corporatius –“Un Sí pel canvi”- han salvat més d’un assistent a l’acte. Al final dels discursos, que s’han allargat poc més d’una hora, fins i tot la candidata bromejava. “Acabo, ja que ens ofegarem tots en aquest ateneu” ha dit, tot arrencant la rialla còmplice del públic. Un motiu més pel qual les eleccions no se solen convocar a l’estiu. Aquesta vegada, però, no quedava alternativa.

El públic i els ventalls a l'Ateneu de Fabricació / MM