El jutge del Vendrell ha decretat aquest dijous presó provisional sota fiança de 150.000 euros pel propietari de la consultora Efial i gerent de La Cala Gestió, Antonio Martos, i de 600.000 euros per l’exalcalde de l’Ametlla de Mar (Baix Ebre) Andreu Martí.
La resta de detinguts en el marc de l’operació Tèrmyca han quedat en llibertat provisional amb càrrecs i s’hauran de presentar mensualment davant del jutge. Són l'exalcalde d'Anglès (Selva) Josep Manel Bassols; l'enginyer Jaume Beltran, i els càrrecs d'Efial i l'empresa que la va absorbir, CGI: l'advocat Xavier Xifrà, Lucía Mora i Blas Acosta.
Segons ha explicat a la sortida dels jutjats l’advocat de l’exalcalde d’Anglès, Carles Monguilod, Bassols hauria estat detingut en relació a unes anotacions manuscrites del març del 2015, en què hi figurava el nom del llavors alcalde de l’Ametlla de Mar, Andreu Martí, i de l’enginyer municipal de l’Ametlla, Jaume Beltran, al costat del concepte ‘pagament’. Fonts properes a la investigació han explicat que aquestes anotacions s’han trobat a l’agenda de Bassols.
Descartada una dotzena detenció
A última hora d’aquest dijous, s’ha descartat una dotzena detenció. Malgrat que des de dimarts, fonts de la Guàrdia Civil havien apuntat que quedava pendent d’arrestar un darrer implicat de nacionalitat andorrana, finalment fonts properes a l’operació han negat que la detenció es produeixi. Un cop el jutge ha pres declaració a tots els arrestats, la Fiscalia Anticorrupció hauria demanat l’aixecament del secret de sumari.