Passa poques vegades, però aquest dimecres és una d'elles: les portades de la premsa espanyola es posen d'acord i tanquen files davant uns incendis devastadors que estan castigant l'Estat espanyol. Els incendis forestals que fa dies que afecten diverses zones de l’Estat han deixat un balanç tràgic: dues persones mortes i desenes de ferits, almenys dos d’ells en estat greu. Els serveis d’emergència continuen combatent les flames en nombrosos focus actius a Castella i Lleó, Galícia, Extremadura, Castella-la Manxa i Madrid, entre altres comunitats. Una de les víctimes mortals és un home de 50 anys que va patir cremades al 98% del cos a conseqüència de l’incendi declarat a Tres Cantos (Madrid). Les portades lamenten les pèrdues humanes i parlen de "flames que castiguen" i "focs que no donen treva", però El Mundo opta per anar una mica més enllà i assenyalar una mala gestió. "La falta de prevenció colpeja Espanya amb incendis explosius", titula el diari conservador, que admet que "potser aquesta no és la setmana més oportuna per recordar que, en els darrers vint anys, la superfície forestal de l’Estat ha crescut un 7%. O que, malgrat les 60.000 hectàrees arrasades fins ara el 2025, segons el Sistema Europeu d’Informació sobre Incendis Forestals (EFFIS), ens trobem davant del tercer any amb menys superfície cremada de l’última dècada". Si més no, El Mundo ho diu sense embuts i assegura que els focs actius que hi ha ara eren "previsibles i, així i tot, no es van anticipar". També a la portada, un reportatge d'allò més exclusiu, ja que el diari ha "assistit des d'aire i terra al llançament d'ajuda sobre Gaza". En un extens reportatge explica la devastadora situació que es viu a la Franja de Gaza i relata com es fa arribar l'ajuda, si bé assegura que "no és ajuda real", a la població més necessitada.
Imatge colpidora a la portada de l'ABC, que ensenya un veí de Tres Cantos al costat de casa seva, completament calcinada pel foc. Però a més a més, a la portada, un altre titular: "Els EUA alerten de l'antisemitisme a Espanya i assenyalen Podemos". Segons relata l'ABC, el Departament d’Estat dels Estats Units va alertar dilluns d’un augment de l’antisemitisme a Espanya, amb més delictes d’odi contra persones jueves durant el 2023 i el 2024. El rotatiu cita un informe sobre drets humans que situa el context en l’atac del grup terrorista Hamàs contra Israel, l’octubre del 2023, que va causar 1.200 morts i la presa d’ostatges. L'ABC assegura que l’informe assenyala l’exministra i dirigent de Podem, Ione Belarra, per "organitzar un acte al Parlament en què els oradors convidats van glorificar l’atac de Hamàs i van afirmar que Israel no tenia dret a existir". Segons el text al qual ha tingut accés, "el Ministeri de l’Interior va registrar 23 agressions antisemites el 2023, davant les 13 del 2022, fet que suposa un increment del 77%". El document assenyala que aquests incidents inclouen "discursos d’odi en línia i a xarxes socials, amenaces de violència contra persones jueves i actes de vandalisme".
Finalment, El País, que si bé opta pels incendis com a notícia destacada, dona importància també a l'actualitat internacional: "La UE reclama a Trump una pau justa per a Ucraïna davant la cita amb Putin". La pròxima trobada entre el president dels Estats Units, Donald Trump, i el seu homòleg rus, Vladímir Putin, prevista a Alaska aquest divendres, serà un "exercici d’escolta" per al mandatari nord-americà, segons ha declarat la Casa Blanca. La portaveu presidencial, Karoline Leavitt, ha volgut rebaixar les expectatives sobre la possibilitat que la cimera de divendres serveixi per tancar un acord de pau que posi fi a la guerra d’Ucraïna. "Aquest serà un exercici d’escolta per al president. Només hi serà present una de les parts implicades (Putin), de manera que servirà per entendre millor com podem acabar amb aquesta guerra", ha explicat en roda de premsa. Per la seva banda, el secretari general de l'ONU, António Guterres, ha dit a través del seu portaveu, Stéphane Dujarric, que seria "útil" que Ucraïna estigués convidada a la cimera d'Alaska. Dujarric ha aclarit que "aquesta no és la nostra cimera, ni són les nostres converses", però ha considerat que, "per una qüestió de principis", Ucraïna hauria d'estar convidada a la mateixa taula on es desenvoluparan les negociacions "per aconseguir una pau justa i sostenible entre les dues parts". Què diuen la resta de portades d'aquest dimecres?