Malgrat les enquestes li auguren la victòria, el Partit Popular (PP) no es conforma amb els 123 escons que va obtenir en les eleccions del 20-D, sinó que l'objectiu silenciós que s'ha fixat per al 26-J es situa al voltant dels 130 escons. Mitjançant la tècnica del microtargeting, o microsegmentació electoral, Gènova ha dissenyat una precisa campanya, orientada a esgarrapar vot de Ciutadans, en 9 províncies espanyoles on la formació taronja no ha va assolir escó, però va impedir que l'aconseguís el PP.

La particularitat del microtargeting és segmentar els missatges, en funció de les característiques del públic a qui s'adreça. És a dir, que la població es divideix en funció d'un criteri concret, com pugui ser el territori, l'edat, el sexe o els gustos del ciutadà de qui s'espera obtenir-ne el vot i l'ofensiva es dirigeix a cercar-los a ells. A Gènova les especificitats es donen en funció de l'edat, estadísticament entorn als 65 anys, i la fidelitat dels electors, sent els populars els qui tenen un major sentiment de pertinença al partit. 

Tanmateix, el gran tret per excel·lència del seu elector és el territori, ja que acostuma a registrar major suport en àrees rurals, per bé que aquest cop tindrà un criteri complementari, relacionat amb els darrers comicis. 

Les 8-9 províncies 

"Hi haurà una campanya nacional i 52 campanyes singulars", que es corresponen a les províncies espanyoles, explicaven aquest dimarts fonts populars a El Nacional. Durant les setmanes que manquen fins al dia de les eleccions, els populars extremaran la presència del president en funcions i candidat a la presidència, Mariano Rajoy, en un seguit de províncies on el darrer escó va ser per a Podemos, però es van perdre una sèrie de vots, a causa de la rivalitat amb C's. Aquestes "restes" de vot, en paraules de les fonts consultades, podrien garantir-los un darrer diputat.

El tret de sortida es farà a Alacant el dia 11, als municipis de Santa Pola i Torrevieja, i l'endemà desplegarà l'artilleria a Múrcia, un clàssic feu popular. A Barcelona hi serà el dimarts 21. Així les coses, les localitats on més s'esforçarà en convèncer els ciutadans són Terol, Lleida, Cadis i Ceuta, on esperen millorar els resultats o mantenir-los. 

L'equip del líder del PP estima que entre precampanya i campanya haurà visitat bona part del territori, però on ell no pugui ser-hi, hi arribarà la caravana de la secretària general, Maria Dolores de Cospedal.

Jim Messina, el gurú

La idea del microtargeting no és fruit de la ment del cap de campanya i mà dreta de Rajoy, Jorge Moragas, sinó de Jim Messina, un gurú de la comunicació política, que entre altres qüestions, es va fer famós per les victòries dels presidents Barack Obama (EUA), Mauricio Macri (Argentina) o David Cameron (Regne Unit).

Ja en la campanya anterior van tenir suport de l'equip de Messina, i algunes fonts asseguren que aquest cop un membre del seu gabinet ha contribuït al disseny de l'ofensiva de Gènova. L'especialitat del gurú és el big data, i la comunicació online, i per la forma com s'ha orientat la campanya, és previsible que intenti buscar el públic de joves liberals que van desfilar cap a les files del partit d'Albert Rivera, per al 20-D, que és un públic on es podria eixemplar la base popular en les províncies que els preocupen.

De fet, l'americanització de la campanya de Rajoy feia dies que venia mostrant un seguit d'evidències. Va ser Obama qui va popularitzar el fet de sortir a córrer, per donar una imatge de persona pròxima als electors, com intenta fer el president en funcions a Espanya. No per casualitat el seu primer vídeo va ser rodat a Badajoz, una zona rural. 

Una altra tàctica de microtargeting és l'enviament de cartes individuals, com valora fer el PP per a cada ciutadà a qui li adreci la butlleta de vot, com ha sabut El Nacional. Així mateix, altres productes de merchandising com adhesius amb el lema "A favor" ja han estat repartits pel PP, fet que condueix inevitablement als cervells pensants de Messina i els seus.