Un policia local de Pineda de Mar va retirar la bandera espanyola de l'edifici de l'Ajuntament de la província barcelonina durant la tarda d'ahir divendres, després de la proclamació de la República catalana, com es pot comprovar en el següent vídeo.
Policía local de Pineda de Mar retira esta tarde la bandera de España del Ayuntamiento #IndependenciaCatalunya pic.twitter.com/2kJmOOXOhg
— Yo Soy Naranjito (@yosoynaranjito_) 27 de octubre de 2017
Tot i això, segons informa el compte de twitter de l'Ajuntament, primer es van treure totes les la banderes, espanyola, senyera i municipal, per amenaces d'actes vandàlics però després es van tornar a posar, assumint el risc que comportava.
Se han quitado las banderas (senyera, española y municipal) por amenazas de actos vandálicos pero el ayunt ha asumido el riesgo y están de nuevo puestas (foto 17.15h). Rogamos contrasten información en fuentes oficiales. Muchas gracias. pic.twitter.com/8QCW3JrntZ
— Ajuntament de Pineda (@pinedademar) 27 de octubre de 2017
Pineda de Mar es va sumar a Sabadell i Girona, entre d'altres, que també van retirar la bandera d'Espanya dels seus Ajuntaments durant la jornada històrica que es va viure a Catalunya el 27-O.