La coordinadora general del PDeCAT, Marta Pascal, ha anunciat que el seu partit es presentarà a les eleccions que el govern espanyol ha convocat per al 21 de desembre després de suspendre l'autonomia. "No tenim por a les urnes. Sempre hem pensat que són una oportunitat per defensar el nostre projecte col·lectiu. Senyor Rajoy ens veurem a les urnes", ha sentenciat la dirigent demòcrata en declaracions a peu dret a la seu del partit on en aquests moments segueix reunit el comitè nacional de la formació.
Pel que fa la forma com hauria de concórrer el PDeCAT a aquests comicis, després que el 27S ho va fer dins la candidatura de JxSí en coalició amb ERC, Demòcrates i MES, Pascal s'ha limitat a afirmar que "s'ha de buscar la millor manera perquè les guanyem els partits independentistes".
La coordindadora del PDeCAT ha evitat confirmar si el president, Carles Puigdemont, és a Brussel·les, al·legant que no li correspon a ella fer-ho, tot i que ha assegurat que el cap de setmana s'han mantingut en contacte amb ell i que el president comparteix el plantejament del partit pel que fa els comicis.
Tampoc ha volgut a entrar a parlar de qui ha de ser el candidat atès, que a parer seu, "el debat està en com defensem les institucions".
La coordinadora ha assegurat que el seu partit no acceptarà "ni ara ni mai" l'ofensiva de l'Estat contra l'independentisme.
Igualment ha denunciat la querella que avui ha anunciat el fiscal general de l'Estat, José Manuel Maza, contra el Govern i els membres de la Mesa als quals ha volgut transmetre el seu suport i la seva solidaritat. "Votar mai ha estat un delicte, ni aquí ni enlloc", ha subratllat.
La roda de premsa ha estat envoltada d'una molt gran expectació mediàtica, amb nombrosos mitjans instal·lats a la porta de la seu del partit on s'havia apuntat que acudiria Puigdemont. Finalment, ha estat el conseller Josep Rull l'únic membre del Govern que hi ha participat, però ha hagut de marxar abans d'acabar.
