El PDeCAT vol que el Consell General del Poder Judicial (CGPJ) adopti les mesures necessàries per evitar les filtracions dels processos judicials i suggereix que siguin els mateixos jutges i fiscals els qui informin públicament de les seves actuacions en casos concrets relacionats amb la corrupció.
El partit demana que el CGPJ demani al govern espanyol una reforma de la Llei d'Enjudiciament Criminal per introduir "més garanties en les intervencions telefòniques" i assegurar "la proporcionalitat" de les actuacions judicials a través de "mesures que preservin el dret a l'honor de les persones, l'establiment de la durada màxima de la fase d'instrucció i un sistema de responsabilitat per la vulneració del secret de sumari".
Finalment, vol que s'estudiï l'aplicació de l'escurçament a sis mesos del termini d'instrucció de les causes penals per dictaminar si aquest període de temps és suficient a la vista dels mitjans materials disponibles.
El PSOE, del seu costat, posa l'accent en els mitjans materials dels jutjats que porten casos de corrupció i delictes econòmics i demana al CGPJ que, en el termini d'un mes, exposi les necessitats d'aquests òrgans judicials i les mesures de reforç adoptades, "impulsant serveis al jutge o una unitat especialitzada per a la lluita contra la corrupció".
Segons el PDeCAT, les filtracions dels processos "poden donar lloc a judicis paral·lels", per tant, veu imprescindible que el CGPJ presenti al Congrés propostes per evitar-ho.