La ministra de Foment en funcions, Ana Pastor, ha afirmat que el govern espanyol “ha complert amb Catalunya” pel que fa a les inversions en infraestructures. Interrogada sobre si, en el cas que el PP seguís al capdavant del govern d’Espanya, es donaria l’impuls definitiu al corredor mediterrani de mercaderies que tant ha reclamat Catalunya, Pastor ha estat taxativa: “ja està al pressupost del 2016. Hi ha la partida perquè puguin començar les obres i avui mateix hem signat el conveni, amb 148 milions d’euros de pressupost, per al tram del port de Barcelona”.

Ciutadans ha convertit el corredor mediterrani en una de les promeses de campanya i es presenten com a la garantia que, si el partit de Rivera és decisiu al govern d’Espanya, el projecte rebrà l’impuls definitiu. La ministra ha ironitzat sobre la gesticulació de C’s: “Benvinguts els senyors de Ciutadans a defensar l’AVE perquè fa sis mesos estaven en contra. Mai els he escoltat defensant les infraestructures que tant necessita Catalunya i mai han tingut responsabilitat de govern”.

“Hem complert”

La ministra assegura que el recurrent debat a Catalunya al voltant de la manca d’inversions de l’Estat no té cap tipus de fonament. “Jo he complert amb Catalunya, el PP també. Tant de bo qualsevol govern inverteixi el mateix que nosaltres hem invertit a Catalunya en aquesta legislatura. Hem invertit més de 6.000 milions d’euros” uns diners que, ha recordat Pastor, han finançat la posada en marxa de l’AVE a Girona o la llançadora que comunica l’aeroport del Prat amb el centre de la ciutat de Barcelona, entre d’altres infraestructures.

La Generalitat té pressa

Pastor ha fet aquestes declaracions a Barcelona abans de començar un acte amb empresaris i després de signar el conveni amb la Generalitat per habilitar els accessos ferroviaris al Port de Barcelona.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha reclamat a la ministra que ara “compleixi” amb el contingut dels convenis signats aquest dimarts i executi els accessos ferroviaris definitius al Port de Barcelona. El conseller ha lamentat que aquest acord “arriba tard i ha fet patir molt” la Generalitat, ja que es tracta d’una infraestructura “amb retorn econòmic clar per un pol econòmic com és el Port de Barcelona”. La ministra Pastor ha respost que Foment licitarà els projectes “el més aviat possible”, però no ha fixat terminis concrets per executar els accessos ferroviaris definitius al Port de Barcelona.

El primer dels dos convenis signats aquest dimarts inclou el finançament de les obres, que tindran un cost total de 149,8 milions d’euros, finançats entre el Port de Barcelona (72,6 milions d’euros) i ADIF (77,2 milions d’euros). En segon lloc, s’ha signat un acord que preveu el traspàs a ADIF de les vies i altres infraestructures propietat de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i la seva inclusió a la xarxa ferroviària d’interès general (RFIG), perquè Foment hi construeixi els accessos ferroviaris definitius al Port.