El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, s’ha compromès aquest dimecres en seu parlamentària a no prorrogar els peatges de la C-32 i C-33, després que el diputat popular Alejandro Fernández l’ha acusat “d’encapçalar manifestacions per un país lliure de peatges” per llavors “anar a Madrid com si d’un disciplinat lobby es tractés, pressionant per ampliar les concessions”.

Concretament sobre aquestes dues vies Fernández ha lamentat que siguin “les autopistes més cares d’Europa”, i ha criticat el Govern per haver fet “una ampliació encoberta” que durarà fins al 2022. Però sobre l’AP-7 ha afirmat que “se’ls ha acabat el bròquil i estan en estat d’histèria” perquè “el 2019 ja no tindrà peatges”, a la qual cosa Rull ha preguntat com ho faran, perquè “el que no expliquen és que hi ha un litigi per l’ampliació d’un tercer carril” que ascendeix a 1.300 milions. “Parlin de la lletra petita”, ha clamat el conseller. De fet, Rull ha valorat l'anunci de la ministra de Foment, Ana Pastor, que ha dit que no renovarà les concessions dels peatges de l'AP-7: "Ho considero positiu però no creïble".

“Sap quina era l'alternativa a les vies de pagament? No tenir-les. Ens hem hagut de pagar les nostres autopistes mentre a la resta de l’Estat es feien autovies de no pagament. Per tant, el que diem és: vostès més que fer anuncis electorals amb poca base, resolguin el finançament de Catalunya, perquè els catalans no hàgim de pagar peatges injustos”, ha conclòs. D'altra banda, ha xifrat entre 2.000 i 3.000 milions el que costaria a Catalunya rescatar totes les autopistes titularitat de la Generalitat.