El debat per l'ampliació de l'Aeroport de Barcelona-El Prat encara cueja. El projecte va quedar enterrat ja fa més d'un any per la divisió del Govern pel que fa a la construcció sobre el terreny de l'espai natural La Ricarda. Però de tant en tant, els seus partidaris intenten tornar a posar la proposta sobre la taula perquè entri a l'ordre del dia. I avui ha estat així: el Parlament ha votat a favor d'una moció que demana al Govern impulsar l'ampliació d'aquesta infraestructura.

El text, presentat pel PSC, ha comptat amb el suport de Junts per Catalunya però el rebuig d'ERC (que ara comanda tota sola l'executiu), evidenciant un cop més les diferències entre els dos partits independentistes pel que fa a aquesta qüestió. Literalment, demana "continuar parlant amb el govern d'Espanya i AENA per tal de transformar i ampliar l'aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat en un veritable hub intercontinental". Això sí, fa referència a la qüestió de La Ricarda demanant que el seu creixement respecti "la biodiversitat i les directives ambientals europees" cuidant el Delta del Llobregat. També Vox, Cs i el PP s'han posicionat favorablement, mentre que la CUP i els comuns han fet costat als republicans votant en contra.

El punt de la moció que demana l'ampliació de l'aeroport del Prat també contempla treballar per facilitar el desenvolupament d'un model aeroportuari que permeti la connexió amb alta velocitat ferroviària als aeroports de Girona i Reus per "millorar la competitivitat i garantir el consens territorial". El PSC ha defensat la seva moció per la "necessitat d'infraestructures estratègiques" a Catalunya. Tanmateix, ERC ha criticat que els socialistes no proposin a la seva moció el traspàs de Rodalies a la Generalitat i, per la seva banda, la CUP ha exigit el traspàs de "totes les infraestructures", no només la de Rodalies, per no "pidolar cap més engruna" al govern de l'Estat.

Una moció d'infraestructures 

En matèria d'infraestructures, la cambra catalana també ha demanat a l'executiu concretar en sis mesos el calendari per allargar la L3 del Metro de Barcelona fins a Esplugues de Llobregat, la L4 fins a La Sagrera, i la L1 fins a Badalona. A més, reclama posar en marxa un estudi per allargar l'S2 dels Ferrocarrils de la Generalitat fins a Castellar del Vallès i el desdoblament de la R6 fins a Igualada i la R5 fins a Manresa. I ha defensat la necessitat de reactivar la B-40 entre Sabadell, Terrassa i Castellar del Vallès en dos mesos, en coordinació amb l'Estat.