El secretari general de Podem, Pablo Iglesias, va mantenir dilluns 23 la seva primera reunió formal amb líders d'ERC en el context de la investidura del socialista Pedro Sánchez, segons han informat a Efe fonts coneixedores de la reunió. Iglesias es va veure al Congrés amb el president del grup d'ERC al Parlament, Sergi Sabrià, i amb la diputada Carolina Telechea.

La trobada va ser el primer "cara a cara" entre Podem i ERC. No es va assolir cap acord concret.

A més de la investidura es van abordar altres qüestions, com els acords pressupostaris a Catalunya, després de l'acord en matèria fiscal segellat entre el Govern i els comuns.

La confluència catalana ha mantingut obertes vies de diàleg amb els republicans. El seu portaveu al Congrés, Jaume Asens, ha qualificat l'acord fiscal assolit per la seva formació a Catalunya com una "pista d'aterratge" per a la investidura.

Fins al moment, Podem havia mantingut converses informals amb líders republicans, però sempre des d'un segon pla, perquè el mateix Iglesias va assegurar que eren els socialistes els que pilotarien aquesta negociació, en la qual ell contribuiria si es considerava necessari.