El govern de Mariano Rajoy s'està plantejant ara multar els pares que no sàpiguen controlar l'alcohol que beuen els seus fills. Així ho ha explicat la ministra de Sanitat, Dolors Montserrat, a l'ABC, on ha expressat el seu objectiu de frenar el número de menors que beuen alcohol el cap de setmana.

Ho farà amb una nova llei de l'alcohol, que estarà dirigida només a menors i tindrà com a finalitat que no se'ls vengui aquest tipus de begudes. "Vull una llei amb el màxim consens possible", ha posat de manifest la ministra, que ha assegurat que el que es pot arribar a aconseguir amb aquesta llei és que qualsevol persona que vegi un menor bevent al carrer, truqui a la policia, que l'acompanyarà a casa i realitzarà un avís a la família per assistir a un curs de sensibilització.

Tot i que el seu objectiu és que sigui una "llei de sensibilització" i no "coercitiva", en cas que el pare es negui a anar al curs, se li imposaria una sanció econòmica. Actualment, quan la policia enxampa un menor bevent, avisa la família i en cas que reincideixi, s'envia un avís als pares perquè vagin a un curs de sensibilització amb els seus fills.