Desenes de persones han assistit aquest matí a la marxa "Els catalans també fem sal", amb l'objectiu d'exigir l'alliberament dels presos polítics i el retorn dels exiliats. Convocada per l'ANC del Baix Llobregat, la caminada ha començat a dos quarts de set del matí al Pont del Diable de Martorell i ha arribat a la platja del Prat de Llobregat a les tres del migdia.
Si avui no ens han aturat ni el quilòmetres, ni la pluja, ni el fang, mai no ens aturarà ningú. Els catalans #FemSal i cridem tan fort com calgui, perquè ho sentin Europa i el món, que som sobirans #SomRepública #RepúblicaÉsLlibertat pic.twitter.com/9gGUG7F0fs
— ANC Corbera (@ANCCorbera) May 6, 2018
El #BaixLlobregat ha tornat a demostrar que els catalans, quan ens ho proposem, som capaços de qualsevol cosa. #FemSal!
— ANC Baix Llobregat (@ANCBaix) May 6, 2018
Hem fet 32 km sota la pluja des de #Martorell fins a la platja. Hem fet germanor. Hem fet pinya. I ho fem per ells i elles, a presó o a l'exili. pic.twitter.com/vRGGEAEAGc
Els participants, vestits amb roba groga, han recorregut trenta-dos quilòmetres. En acabar, s'ha realitzat una performance i un dinar de germanor.
Aquesta iniciativa recorda una de les estratègies que va fer servir Gandhi per aconseguir la independència de l'Índia. L'any 1930, va animar els seus compatriotes a fer caure el monopoli de l'estat britànic sobre la distribució de la sal.
Bon dia! Som-hi, a fer sal!#LlibertatPresosPolítics #SomRepublica #FemSal pic.twitter.com/OHABA5CQtj
— ANC Corbera (@ANCCorbera) May 6, 2018