El grup municipal de JxCat a Barcelona ha registrat un prec per saber els criteris que va seguir l'Ajuntament per adjudicar un contracte de publicitat primer i contractar com a assessor després --amb cinc dies de diferència-- el dissenyador Nacho Martínez Padilla, director creatiu de l'exalcaldessa de Madrid Manuela Carmena.

També demanen al Govern municipal explicar per què no es va contractar a un dissenyador "de la ciutat de Barcelona o que tingui alguna relació amb ella", segons un comunicat de JxCat aquest diumenge.

L'Ajuntament va adjudicar a Martínez Padilla un contracte per desenvolupar una campanya de publicitat sota el concepte 'Creativitat campanya Covid' per valor de 17.309,05 euros el 9 de maig de 2020, segons consta al portal de transparència del consistori.

Cinc dies més tard, se'l va anomenar assessor de la Direcció d'Alcaldia per mitjà del decret S1/2020-480 de 14 de maig, de nomenament de personal eventual, publicat en la Gaseta municipal el dimecres 20 de maig i consultat per Europa Press.

Vincles amb els comuns?

JxCat ha destacat la vinculació de Martínez Padilla amb l'entorn del Barcelona En Comú: "És un conegut creatiu i dissenyador publicitari que ha destacat professionalment en els últims anys per haver estat el director creatiu de l'Ajuntament de Madrid durant el mandat 2015-2019".

Aquest mandat va ser "el de l'alcaldessa Manuela Carmena al capdavant d'un govern de confluències de l'espai de Podemos, els aliats estatals de Barcelona en Comú", subratlla JxCat. "És per aquest motiu que els grups de JxCat a l'Ajuntament han registrat avui mateix un prec dirigit al Govern de Colau" per tenir accés a l'expedient de contractació i als documents relacionats amb l'adjudicació i el fitxatge.

En concret, demanen explicacions sobre el seu nomenament com a assessor "amb un sou anual de 68.027 euros". Els edils de JxCat també han registrat una bateria de preguntes perquè l'Executiu municipal expliqui els motius que justifiquen una assignació de 3,85 milions d'euros en contractes de comunicació i publicitat en el marc de la pandèmia, segons JxCat.

Aquests 3,85 milions --han assegurat-- són "pràcticament la meitat" del cost dels 199 contractes vinculats a l'emergència pel Covid-19 que s'han tramitat per la via d'emergència.

JxCat demana saber quines campanyes s'han finançat amb aquests diners, quin era el seu objectiu i els "noms concrets dels mitjans" de comunicació i imports en concepte de publicitat en els quals s'han inserit els anuncis de l'Ajuntament.