En plena negociació sobre els pressupostos entre el Govern de Pere Aragonès i els partits, Junts per Catalunya assegura que l'executiu no els ha aportat molta de la documentació que reclamen des de fa setmanes sobre els comptes, que la informació els arriba en compta gotes, i que aquest matí l'executiva ha decidit plantejar reunions sectorials. De moment, Junts no té tancada cap reunió per aquesta setmana i pronostica que les converses per als pressupostos de l'any vinent seran llargues i lentes.
El portaveu de Junts, Josep Rius, ha assegurat a la roda de premsa posterior a la reunió de l'executiva del partit que "les discrepàncies encara són importants", que el Govern s'hi ha posat tard, actuant "com si tingués la majoria quan només té 33 diputats", i que el principal responsable d'aconseguir un acord és el president, Pere Aragonès. "Des de Junts demanarem reunions sectorials, de diferents aspectes que hem incorporat a la nostra proposta, en matèria de fiscalitat, drets socials, educació, energies renovables i salut", ha explicat el portaveu, que ha emplaçat a abordar la negociació pensant en les necessitats del país i no "des de posicionaments ideològics".
Hard Rock
El portaveu ha assegurat que Junts no demana una baixada d'impostos sinó que aposta per un model "basat en justícia social, perquè les classes mitjanes i baixes no es vegin ofegades per l'augment de la inflació", amb una deflactació de l'IRPF i propostes d'ajuts per a petit comerç, petita empresa i autònoms, per fer front a factura elèctrica.
Igual com ha fet el PSC, Junts situa el projecte de Hard Rock com a essencial i assegura que és "perfectament compatible amb sostenibilitat"; mentre que pel que fa la seguretat i lluita contra ocupacions delinqüencials, insisteix en la creació d'una unitat específica Mossos Esquadra.
Esmenes sobre desordres públics
En relació al debat sobre la reforma del Codi Penal, ha insistit que "el delicte de desordres públics agreujats, tal i com avui es planteja, posa en risc el dret a manifestació", per la qual cosa, JxCat presentarà esmenes parcials per intentar que el delicte de desordres públics agreujats no suposi una retallada de drets fonamentals.
Així mateix, han emplaçat ERC i comuns a "rectificar", aprofitant el tràmit al Congrés, per corregir "aspectes que amenacen drets bàsics, com el dret a manifestació" i "obre el camí a augmentar la repressió contra independentisme i moviments socials". Junts, que participarà a la manifestació convocada per l'ANC demà, ha anunciat esmenes parcials "per defensar el dret a manifestació i el dret a protesta".