Junts ha anunciat un acord amb el govern espanyol per connectar l'aeroport del Prat amb l'alta velocitat. Una delegació de dirigents de Junts per Catalunya, encapçalats per la vicepresidenta i portaveu al Congrés del partit, Míriam Nogueras, ha visitat les instal·lacions de la infraestructura de l'estació d'Adif d'El Prat. Des d'allà, els juntaires han anunciat un acord amb el govern espanyol perquè els trens d'alta velocitat passin per aquesta estació, per tal de connectar-la amb l'aeroport del Prat a través de llançadores cap a les terminals T1 i T2. Tot i que és un projecte del 2002 i ha estat més de 20 anys encallats, es desconeix quan entrarà en funcionament el servei. La intenció, ara i aleshores, era convertir l'estació d'El Prat, on ara passa l'R2, l'R2 Sud i la línia 9 del metro, en una estació intermodal. Nogueras, juntament amb els diputats al Congrés Isidre Gavín i Pilar Calvo, el diputat al Parlament Salvador Vergés, el portaveu de Junts al Senat, Eduard Pujol, i cap de Junts al Prat, Gerard Valverde, han visitat les vies, actualment sense servei, per on hauria de passar l'alta velocitat.
El projecte preveu convertir l’estació del Prat en un node intermodal, connectant l’alta velocitat amb el metro, Rodalies i les llançadores cap a les terminals T1 i T2. Els juntaires asseguren que aquest nou disseny potenciarà la fluïdesa dels desplaçaments i situarà l’aeroport de Barcelona al nivell dels grans hubs europeus en connectivitat ferroviària. De fet, el diputat Gavín ha reivindicat la utilització de l'aeroport del Prat com un "autèntic hub". "Forma part d’un model d’aeroportuari català que inclou també la connexió amb alta velocitat dels aeroports de Girona i Reus", ha dit el diputat juntaire, que aposta perquè aquesta estació sigui una gran estació intermodal per al prat i la zona metropolitana sud.
Via directe a l'aeroport
Segons Gavín, la connexió permetrà que trens d’alta velocitat provinents de Girona, València, Perpinyà o Madrid puguin parar al Prat i enllaçar directament amb les terminals de l’aeroport mitjançant una llançadora cada 10-15 minuts. “Ens hem trobat amb una estació fantasma que només s’utilitza en situacions d’emergència. Ara, gràcies a l’acord polític que hem tancat, aquest projecte comença a caminar”, ha assegurat el diputat de Junts, que ha afirmat que fan a Madrid "allò que no fan la Generalitat ni altres actors". L'estació, de fet, tenen greus deficiències, com que no van ni les escales mecàniques ni els ascensors.
Segons el partit de Carles Puigdemont, el Ministeri de Transports ha emès ja l’ordre executiva per iniciar de forma immediata l’estudi de demanda i la licitació de l’estudi informatiu. El calendari preveu la licitació del projecte constructiu durant el primer trimestre de 2026. L'objectiu dels juntaires és accelerar el procés per tal que el projecte estigui com més aviat millor.