“Cada gest d’escalf que protagonitzeu des de Catalunya, a dins de la presó són tones d’esperança”. Amb aquestes paraules el conseller Josep Rull ha volgut agrair mitjançant una carta des de la presó les mostres de suport que està rebent per part dels treballadors del Departament de Territori i Sostenibilitat.
En la missiva, que s’ha publicat al compte personal de Twitter del conseller, Rull explica que els primers dies de presó van ser durs, però que van resultar especialment impactants després de l'ingrés. “Ens van emmanillar amb les mans al darrere i ens van traslladar als calabossos de l’Audiència Nacional, uns espais d’una sordidesa indescriptible”, explica.
Descriu el trasllat a la presó en furgons de la Guàrdia Civil i “amb grillons”, en referència als cadenats que els van posar també als peus, com “un autèntic viatge cap al més profund de les nostres ànimes”.
El conseller explica que ara ja estan ubicats al mòdul IV de la presó i que l’ambient és bo. Rull comparteix cel·la amb el conseller Jordi Turull i en el mòdul conviuen amb presos comuns amb sentència definitiva per tota mena de delictes, inclosos delictes de sang.
“Per a nosaltres és una experiència frapant i, tanmateix, enriquidora. L’empatia aquí pren tota la seva potència. I la consternació”, assegura.
Rull dedica una bona part de la seva carta a lloar la feina dels treballadors públics del Departament de Territori i Sostenibilitat.